núm. 68 - Setmana del 5 d'octubre del 2009

El president dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Joan Torres Carol, obrirà el curs acadèmic 2009-2010

Dijous 8 d’octubre, a les 12 h, es realitzarà l’acte d’inauguració del curs acadèmic 2009-2010 a la Sala d’actes de l’Escola.

El president dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Joan Torres Carol, durà a terme la lliçó inaugural amb el títol. Importància de la innovació en el desenvolupament del ferrocarril.

L’acte serà presidit, juntament amb el director de l’EPSEVG, Sr. Enric Trullols, per l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Sr. Joan Ignasi Elena i pel vicerector de Docència i Estudiantat de la UPC, Sr. Xavier Colom.

Durant l’acte inaugural es farà lliurament dels premis i diplomes dels diferents col•legis  professionals i empreses als millors expedients acadèmics 2008-2009.  També es farà entrega dels premis als guanyadors del 8è Concurs de Projectes de Fi de Carrera de l’EPSEVG del curs 2008-2009 que atorga l’Escola. El Primer premi, dotat de 500 euros, ha estat per David Marsà Fonollosa pel projecte “Estudio de aleación de magnesio AZ91 para la conformación en estado semisólido”. El segon premi, amb 300 euros, destaca el projecte d’Adolfo Lerín Santísima Trinidad “Cancelación de eco usando procesadores digital de señal”, mentre que el tercer premi, amb 200 euros, ha estat per Miquel Balaguer Verge i Patricia Espín Lerin, que han presentat el projecte “Domotizació de la maqueta d’una casa mitjançant PLC-INTOUCH” .

Tothom hi és convidat!

Inauguració del curs acadèmic a l'EPSEVG 2009-2010

Formació en DRAC per al PDI

Després de rebre una sèrie de peticions sobre la possibilitat de fer un curs sobre DRAC al campus de Vilanova i la Geltrú s'ha acordat amb l'ICE programar un curs per al dia 9 d'octubre en aquest campus.
S'adreça al PDI de la UPC que introduirà les seves activitats curriculars a DRAC.

• Dia : 9 d'octubre de 2009
  • Hora: de 10  a 12 h.
  • Lloc: Aula SUN de l’EPSEVG
  • Impartit per: Maria Carme Quer Bosor
  • Correu-e: cquer lsi.upc.edu

Inscripcions i més informació a:

Exposició "Cinema Fantàstic i de Terror"

De l’1 al 12 d’octubre, en motiu del 42è Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, la biblioteca organitza una exposició amb les últimes novetats que formen part de la seva col•lecció Cinema Fantàstic i de Terror. A banda dels títols recentment adquirits trobareu clàssics sagnants com SAW, angoixants com REC, fantasmagòrics com Poltergeist, desconcertants com l’Orfanato, fatídics com el Laberinto del Fauno, tendres com l’Eduardo Manostijeras i fins i tot, divertits, com la Novia cadáver o Charlie y la fábrica de chocolate. Trobareu tots els títols disponibles a: http://bibliotecnica.upc.es/BIB340/colleccions/cinemaft.asp

Esperem que supereu les vostres pors... i us animeu a visitar-la!

Museu del Campus UPC a Vilanova i la Geltrú

Al vestíbul s'està habilitant un espai per a la creació del  museu de l'Escola. S'hi 'exposarà un recull de tots aquells aparells, maquinària o objectes que formen part de la nostra història. Us animem a col·laborar-hi, ja sigui amb l'aportació de material, ajudant en l'elaboració de l'arxiu o en la distribució de l'espai.

Us animem a què ens feu arribar les vostres propostes a  promoció.epsevg@upc.edu

Sorteig Mesa Electoral per les elecions del Claustre de la UPC

8 d'octubre a les 10.30h al despatx de Sotsdirecció es procedirà  a fer el sorteig de la Mesa Electoral per les eleccions al Claustre Universitari de la UPC.

3a edició del Workshop Internacional sobretecnologia marina, MARTECH 2009

El proper 19 i 20 de novembre de 2009 tindrà lloc a Vilanova i la Geltrú la 3a edició del Workshop International sobreTecnologia Marina Martech 09.

L'objectiu principal del Martech és mostrar les darreres investigacions i intercanviar informació i punts de vista sobre la recerca actual en tecnologia marina.

Les inscripcions d’assistència com a oient estan obertes.

Localització:
Edifici Neàpolis
Rambla Exposició,59-69
08800 Vilanova i la Geltrú
Telèfon de contacte: 93 896 72 07
E-mail: martech09@cdsarti.org
Més informació a: http://www.cdsarti.org/martech09/cat/call_for_papers.asp

IV Trobada xarxa IT-UPC i CERs

El proper dia 8 d’octubre tindrà lloc a la sala d’actes de l’edifici Neàpolis la trobada anual de la Xarxa IT-UPC i CERs.
Tant els Centres de la Xarxa de suport a la Innovació i Tecnologia (Xarxa IT) com els Centres Específics de Recerca de la UPC (CERs) són grups de recerca acreditats.
La xarxa IT està formada per grups de recerca amb capacitat per prestar serveis d'innovació tecnològica a les empreses. L'objectiu d'aquesta xarxa és potenciar el mercat de la subcontractació de l'R+D a Catalunya per tal d'incrementar la capacitat d'innovació de les empreses. Els membres de la xarxa IT estan reconeguts per la Generalitat de Catalunya a travès de l’agència ACC1Ó.
Respecte als CERs, es tracta de diferents grups de recerca multidisciplinars acreditats per la UPC que tenen com a funció principal l’atenció a la demanda d’entitats públiques o privades externes en uns camps específics de recerca.

La temàtica que es tractarà en aquesta IV trobada és la Valorització de tecnologia.

Programa IV Trobada Xarxa IT-UPC i CERs