núm. 72 - Setmana del 2 de novembre del 2009

3 de novembre passi del documental "Hold Me Tight, Let Me Go": una segona oportunitat

Dimarts 3 de novembre a les 18:15h a la Sala d’Actes tindrà lloc el passi del documental “Hold Me Tight, Let Me Go” un film de Kim Longinotto.

Aquest documental vol donar a conèixer la història de com una escola dóna una segona oporrtunitat a nens amb traumes severs que han quedat exclosos de l’escolarització per mal comportament. L’autora ha enfocat la seva mirada humanitària cap a gent que viu en situacions extremes com aquestes. "Hold me tight, let me go" és, en definitiva, un estudi sorprenent i absorbent de la disfunció -d'allò que passa quan les famílies es desintegren. També fa palesa la gran influència que els adults tenen a l'hora d'educar els infants.

Més informació a: http://www.eldocumentaldelmes.com/, clicant a documentals i a aquest (és el de setembre)

En acabar la projecció s'obrirà el debat tot fent un pica-pica.
Cal confirmar assistència per correu–e a garraf@mrp.pangea.org

5 de novembre - L'altra meitat del cel: dones astrònomes

Dijous 5 de novembre, a les 18h, a la Sala de Juntes de l'Escola tindrà lloc la conferència: “L’altra meitat del cel: dones astrònomes”, a càrrec de la Francesca Figueras, Doctora en astrofísica i professora titular del departament d’Astronomia i Meteorologia de la Universitat de Barcelona. Enguany és coordinadora del projecte Ella és una astrònoma en el marc de l'Any Internacional de l'Astronomia.

Aquesta xerrada està organitzada per l’Espai d’Equitat de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú (http://www.vilanova.cat/html/persones/igualtat/index.html)

Projecte Ella és una astrònoma

L'any 1609 Galileo Galilei va apuntar per primera vegada al cel amb un telescopi. Avui, 400 anys després, l’astronomia és una ciència puntera, que fascina a grans i petits, i motor de grans desenvolupaments tecnològics. Aquesta astronomia no es pot concebre sense la feina extraordinària realitzada per totes aquelles dones que han contribuït de manera significativa al concepte que avui tenim de l'univers observable.

Ella es una astrònoma es el títol d’un dels projectes pilars impulsats per la Unió Astronòmica Internacional i la UNESCO per l’Any Internacional de l’Astronomia 2009.  L’objectiu d’aquest projecte és promoure la igualtat d’oportunitats entre homes i dones a la ciència i l’astronomia. Actualment només el 26% dels investigadors en projectes finançats són dones i aquest percentatge es redueix al 10% en el món amateur.Els esforços de les impulsores del projecte estan dirigits a canviar la societat en favor de la igualtat de gènere, tot promovent la participació de les dones als àmbits relacionats amb l’astronomia professional i amateur, tot donant suport a la formació de joves investigadores i tecnòlogues.

7 de novembre: la cooperació amb nens orfes de la República centreafricana

El dia 7 de novembre a les 19h a la Sala d’Actes, Ana Dols cooperant en el programa d’atenció a nens orfes de la República centreafricana, ens mostrarà el què ha vist, sentit o après durant el temps de cooperació en els diferents projectes de la fundació Bangassou, fundació dedicada a impulsar el desenvolupament de les àrees més pobres de l'Àfrica.

Aquesta experiència pren forma de relat on paraules, imatges i sons es combinen per ajudar a reflexionar sobre la situació actual i les formes de col•laborar en el projecte de construcció d’un món millor. La cloenda de l'acte serà a càrrec de la cantautora Àngela Soler.

Enquestes a l'estudiantat de l'EPSEVG curs 2009/10-1

Seguint l'alternança de quadrimestres pel que fa a les enquestes a l'estudiantat sobre l'actuació docent i sobre les assignatures, aquestes es faran aquest primer quadrimestre. A l'igual que el curs passat, algunes de les nostres titulacions realitzaran l'enquesta electrònicament.

A continuació us detallem les titulacions i les dates:

1) Enquestes presencials: del 9 al 22 de desembre, per les titulacions d'Electricitat, Electrònica Industrial, Mecànica, Química i Automàtica. Tan bon punt tinguem la programació per part de l'empresa que fa les enquestes (ICC), us informarem del lloc i hora en què passaran la enquesta. Les dates previstes per fer-ho són del 9 al 15 de desembre i es deixarà el període del 16 al 22 per resoldre les incidències que hagin pogut sorgir durant el primer període.

2) Enquestes electròniques: de l'1 al 22 de desembre, per les titulacions d'Informàtica de Gestió i Telecomunicacions.

Servei d'informació i Organització Docent

Propietat intel·ectual: qüestions bàsiques relatives a l'entorn docent i de recerca.

La Biblioteca de l'EPSEVG, en col·laboració amb l'ICE, oferta una sessió de formació sobre propietat intel·lectual programada pel 12 de novembre i adreçada a tot el PAS i PDI de l'Escola. El curs, d'11h a 14h,  tindrà lloc a l'aula de formació de la Biblioteca.

Els objectius del curs són:
- Conèixer els articles principals de la Llei de Propietat Intel·lectual, així com de la Normativa UPC (Acord 137/2008).
- Analitzar bones pràctiques i intentar solucionar els problemes reals.
- Estudiar la repercussió de la propietat intel·lectual en els dipòsits institucionals.
- Conèixer alternatives a les opcions tradicionals de reserva de drets
- Conèixer els serveis sobre Propietat Intel·lectual a la UPC

Podeu inscriure-us-hi a través de la pàgina web de l'ICE: