núm. 73 - Setmana del 9 de novembre del 2009

Exposició i lliurament de premis del 3r Premi UPC de dibuix: Com serà el món d’aquí a 20 anys

El vestíbul, del 9 al 13 de novembre, acollirà els 131 dibuixos de les escoles participants en el 3r Premi UPC de dibuix: Com serà el món d'aquí a 20 anys

En total han participat 15 escoles CEIP CANIGÓ (Vilanova i la Geltrú), CEIP STA.EULÀLIA (St.Pere de Ribes, COSSETÀNIA  (Vilanova i la Geltrú), ESCOLA ELS COSTERETS (St.Pere de Ribes), ESCOLA STA.TERESA(Vilanova i la Geltrú), CEIP GINESTA(Vilanova i la Geltrú), ESCOLA MARICEL (Cubelles), ESCOLA SANT.JORDI(Vilanova i la Geltrú), CEIP LLEBETX(Vilanova i la Geltrú), ESCOLA LA PAU(Vilanova i la Geltrú), ESCOLA VOLERANY (Vilanova i la Geltrú),CEIP EL MARGALLÓ (Vilanova i la Geltrú), CEIP MEDITERRÀNIA  (Les Roquetes,St.Pere de Ribes), ESCOLA EL PI (St.Pere de Ribes) i el CEIP S.t.Josep Andreu Charlie Rivel (Cubelles).

Els quatre finalistes són Silvia Molero (2n Escola La Pau), Addaià Valeriano i Marc  Ramírez (2n CEIP Volerany), i Cande Sánchez (CEIP Santa Eulàlia). El dibuix guanyador és Lia Jin Páramo del Col•legi El Pi (Sant Pere de Ribes).

A les 10h del 12 de novembre a la sala d’actes, el Vicerector d’Estudiantat i Recerca, sr. Xavier Colom i el director de l’EPSEVG, sr. Enric Trullols, lliuraran els premis als finalistes i guanyadora. A continuació es farà un esmorzar amb tots els nens i nenes participants i es visitarà l’exposició.

Aquest dibuix serà la imatge del cartell de la convocatòria d’enguany del 11è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat, arquitectura, ciència i tecnologia sostenibles, que té la finalitat de promoure l’interès i la recerca sobre temes relacionats amb la sostenibilitat, aplicada a la tecnologia.

Dibuix guanyador

El DRAC entra en funcionament

A partir d'aquest mes de novembre, comença el procés de revisió de la qualitat de les publicacions introduïdes a DRAC (Descriptor de la Recerca i de l'Activitat Acadèmica de la UPC).

Els objectius principals del DRAC són:
- Millorar els serveis i processos de gestió de la informació de l’activitat del PDI
- Facilitar i incrementar la valoració de la recerca
- Potenciar la visibilitat de la recerca

Amb el DRAC hi haurà un control de qualitat de les dades introduïdes de totes les activitats avaluables, que serà portat a terme per l’OTRDI i el Servei de Biblioteques i Documentació.

Des d’ara, el personal docent i investigador i/o el personal de suport de les unitats bàsiques, introduirà al DRAC les dades bibliogràfiques conjuntament amb el text complet de la publicació a l’aplicatiu de DRAC que serà interoperable amb la base de dades d’E-prints d’UPCommons.

El compromís de qualitat del Servei de Biblioteques i Documentació és el de completar i/o normalitzar les dades durant les 48 hores següents a la seva introducció al DRAC. També es faran visibles les publicacions en text complet via UPCommons, exceptuant els casos en que això no sigui possible per temes de confidencialitat i/o drets de propietat industrial i intel·lectual.

Els bibliotecaris temàtics de la Biblioteca de l’EPSEVG, Taïs Bagés (tais.bages@upc.edu), Silvia Colás (silvia.colas@upc.edu) i Adrià Martin (adria.martin-cantos@upc.edu), s’encarregaran del procés de revisió de les publicacions introduïdes pel personal docent i investigador del Campus. Es preveu mantenir un contacte continu entre aquests bibliotecaris i el seu PDI assignat per facilitar la col·laboració i la comunicació d’incidències i/o dubtes que puguin sorgir en el procés de revisió

Per a qualsevol dubte o aclariment poseu-vos en contacte amb la Biblioteca. Més informació al web de DRAC i al de la Biblioteca

Ordinadors a les aules docents

Per tal de garantir un bon ús de l’equipament informàtic de les aules  docents, a partir del mes de novembre des de consergeria es prepararan les aules amb la posada en marxa dels ordinadors.
Es prega no apagar els equips un cop finalitzada la classe. D'aquesta manera els ordinadors quedaran preparats per la següent classe.

Gràcies per la vostra col•laboració

Fira de Novembre

Un any més, el Campus participa en la Fira de Novembre de Vilanova i la Geltrú que se celebrarà 12, 13, 14 i 15 de Novembre.

L'stand estarà situat a la Plaça de la Vila, davant de la porta de l'Ajuntament. Es mostrarà tant l'oferta formativa com l'oferta tecnològica que el Campus actualment disposa.

Els actes oficials de la Fira comencen dijous amb la lectura del Pregó al Saló de Plens de l'Ajuntament a les 17.30 h. i l'acte inaugural davant la porta de la Casa de la Vila a les 18.30h.  Per a la resta de dies, l'horari serà de  10.30h a 21.30h.

Més informació a http://www.firadenovembre.com/2009/ca/index.htm