núm. 84 - Setmana del 8 de febrer del 2010

Posada en marxa de la Unitat de Suport a la Recerca

La Unitat de Suport a la Recerca (USR) ja està en funcionament. Es troba a la 2a. planta de l’edifici Neàpolis.  Al capdavant de la USR, i sota la direcció del Cap de Serveis de Campus,  està Luis Ramos que portarà la coordinació i supervisió de les tasques encomanades a la Unitat.
El número de telèfon d’atenció a l’usuari es el 67261.

L'objectiu de totes les actuacions organitzatives que s'estan duent a terme, és aconseguir una major eficiència i eficàcia en les serveis prestats. En una propera comunicació s’informarà més detalladament dels telèfons de contacte, tasques i responsabilitats de les persones assignades a aquesta Unitat.

Inici de l'European Projecte Semester

El proper 15 de febrer s'inicien les classes de l'European Project Semester (EPS).

La impartició de la primea classe correrà a càrrec del Professor Erik Tidjgat de la Universitat de La Haya (Holanda), que oferirà un taller de teambuilding.

Jornada d’innovació docent UPC

Continuant amb les accions per promoure la innovació docent a la UPC, l'ICE organitza un any més la Jornada d’innovació docent UPC,  on es facilita la presentació de resultats dels projectes de millora de la docència realitzats per professorat de la Universitat. Aquest any la jornada es celebrarà el proper 11 de febrer de 2010,  a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB-UPC).

L'EPSEVG participarà en aquesta Jornada d'innovació docent  presentant el Projecte titulat: Anàlisis, definició, validació i implementació dels mètodes d'avaluació de les competències  transversals  en els nous graus TIC a l'EPSEVG

En aquest projecte han participat: Ariadna Llorens, responsable del projecte ,Rafael Morillas Varón, Joan Gómez , Francisco Javier Villasevil , Jordi Daude , José Antonio Roman i Ramon Guzman

Trobareu tant la comunicació com el pòster a: https://upcommons.upc.edu/revistes/handle/2099/3163

SARTI participa en el projecte "Millora de l'eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d'arrossegament catalana"

En el marc del projecte "Millora de l'eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d'arrossegament catalana"  impulsat per la Direcció General de Pesca i Acció Marítima del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), el grup d' investigació SARTI ha estat l'encarregat del desenvolupament del sistema d'adquisició per a la monitorització de paràmetres en embarcacions de pesca. Aquest projecte s'ha realitzat conjuntament amb Tragsatec i el Col·legi d'Enginyers Navals i Oceanogràfics de Catalunya.

El sistema d' adquisició, instal·lat en l'embarcació, s'encarrega d'enviar les dades al sistema de gestió, ubicat en les instal·lacions de SARTI. Les dades són enviades utillizant els enllaços de telefonia mòbil situats en terra. Quan  el sistema de comunicacions de l'embarcació té cobertura mòbil, les dades són enviades; en cas contrari són emmagatzemats fins a poder ser transmeses, que serà quan l'embarcació es trobi en una zona amb cobertura.

Onzena Convocatòria de la Xarxa Vives d'Universitats

Ha quedat oberta la convocatòria del "Premi de Comunicació Científica Joan Lluís Vives".

S’ha obert la convocatòria del Premi de Comunicació Científica Joan Lluís Vives en la seva onzena edició. Tenen accés a presentar-se aquelles persones que tinguin inscrita i sense defensar públicament, amb data anterior a 31 de desembre de 2009, una tesi doctoral en un programa de doctorat d’alguna de les universitats de la Xarxa Vives. Hi haurà dos premis indivisibles, un per modalitat, de 1.500€.

Més informació al web http://www.cetib.cat/premis

Comparses 2010: horaris i inscripcions

L'horari pel proper diumenge de Comparses  és
  • 9.00 h,  sortida des de l'Escola
  • 10.30h , esmorzar a l'Escola
  • 11.00, sortida
  • Entrada a la Plaça a les 12.40h per Caputxins
Preu de la inscripció : 35 € per parella. La inscripció inclou l'esmorzar per a la parella i 10 kg de caramels.
Preu de l'armilla:  30€. Es tornaran 20€, quan l'armilla es retorni.

INSCRIPCIONS: Servei de Promoció i Comunicació (Oficina Oberta, zona del mig) fins divendres 12 a les 14h.

Som-hi tots!

Dimecres de Xatonada!

El dia 10 de febrer a les 20.30 h celebrarem "LA XATONADA".
El menú (12 €) consta de :
  • Xató
  • Selecció de truites
  • Merenga
  • Vi, cava i aigua
Hi haurà menú infantil (aperitiu i pizzes) pels nens i nenes.

Ja som més dels 80 els que participarem de la xatonada!

La Biblioteca recull l'exposició "Any 2009, any internacional de l'Astronomia"

L'any 2009, l'Any Internacional de l'Astronomia, ha representat una celebració global de l'astronomia i de la seva contribució a la societat, a la cultura, i al desenvolupament de la humanitat. Des de la UPC s'ha organitzat una exposició sobre diferents temes d'actualitat dins de l'àmbit de l'Astronomia.

Aquesta exposició està formada per llibres, pel•lícules, documentals i instruments astronòmics així com una col•lecció de pòsters temàtics elaborats pel Grup d'Astronomia i Astrofísica de la UPC.

Podeu gaudir de l'exposició a la Bibiloteca del Campus fins al proper 19 de febrer.

Per a més informació: