núm. 86 - Setmana del 22 de febrer del 2010

Activitats de l'Univers pel 2009-2010/2

Ja us podeu inscriure a les activitats de l’Univers programades pel quadrimestre de primavera al Campus de la UPC a Vilanova:

• Classes de Preparació fisica en general:   divendres de 14.00 a 15.00 h

• Dansa del ventre:  dilluns de 15 a 16 h

• Ioga:
Dimarts de 14.00 a 15.00 h o de 19.30 a 20.40 h
Dimecres de 9.30 a 10.40 h o de 15.30 a 16.30 h
Dijous de 19.30 a 20.40 h o de 20.45 - 21.55 h
Divendres de 16.40- 17.50 h

Ioguilates:
Dimarts de 20.45 - 21.55 h
Divendres de 15.30 - 16.40 h

• Tonificació:   dijous  14.00 a 15.00 h

• Capoeira :      dijous de 15.00 h a 16.00 h

Inici dels cursos la primera setmana de març .

Us recordem que des de l'any passat tothom és soci de l'UNIVERS gratuïtament amb el carnet de la UPC i per tant podeu aprofitar totes les avantatges que us ofereix el servei. Més informació a http://www.univers.upc.edu

Inscripcions a :
http://www.univers.upc.edu/campus/vilanova i a l'Oficina de l'Univers al Campus

Cicle de conferències 4x2

El proper 23 de febrer s’inicia la segona edició del cicle de conferències 4x2. Com l'any passat, el cicle s’estructura en dues parts. En la primera es tracten aspectes com ara  l’accessibilitat, el desenvolupament humà o la sostenibilitat, i té com a finalitat sensibilitzar l’estudiantat i aconseguir així una major incidència d’aquests temes en l’enginyeria. En la segona part, de contingut més tècnic, es posaran en pràctica aspectes que fins ara només han vist als laboratoris, amb l’objectiu d’apropar la realitat a les aules.

Les xerrades es celebraran en horari lliure de classes per tal de facilitar l'assitència dels alumnes. Així , les conferències transversals es realtzaran els dimarts de 15h a 17h fins al 16 de març, i les tècniques, els dijousde 12 a 14 h des del 18 de març al 15 d’abril.

Es preveu una xerrada de 60 min + 30min de preguntes i debat .Van dirigides als estudiants i estudiantes de l’EPSEVG. La seva assistència es reconeixerà amb crèdits de lliure elecció.

Més informació a: http://www.epsevg.upc.edu/campusdigital/4x2.asp

L'EPSEVG com a part de la historia industrial de la ciutat

L'EPSEVG forma part dels llocs més representatius de la història industrial de la ciutat. Per aquest motiu, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltru, ha incorporat imatges de l'Escola en l'autoguia amb video que ha posat en marxa per promocionar Violanova i la Geltrú, sota el nom "Ruta de la industrialització". Utilitzant noves tecnologies de la comunicació, com l’mp4, Bluetooth o els codis BIDI es donaran a conèixer alguns els llocs més representatius de la història industrial de la ciutat, entre els quals, com deiem, hi figura l'Escola.

A la  façana del c/Victor Balaguer a la cantonada de l'antiga Consergeria hi ha el rètol identificatiu com a membres de la ruta de la industrialització. En la placa hi ha el xip que transmet la informació als vianants que disposin de l'autoguia (vegeu la imatge que s'adjunta).

Rètol identificatiu de la ruta de la industrialització

Devolució de les armilles de la Comparsa

El termini pel lliurarment de les armilles de la Comparsa finalitza divendres  26 de febrer.

Cal que us adreçeu a l'Oficina Oberta per la devolució de l'armilla i el reintegrament dels 20€ en concepte de lloguer.

Gràcies comparsers/eres!

La situació actual de la llengua catalana

Joan Solà Cortassa, doctor en filologia catalana i  guardonat amb el premi d'honor de les lletres catalanes, divendres 26 de febrer a les 19h a la Sala d'Actes oferirà una lliçó sobre l'estat actual de la llengua catalana .

Jornada d'innovació docent UPC: Projectes presentats per l'EPSEVG

L'EPSEVG va tenir una destacada representació en la Jornada d'Innovació docent UPC, organitzada des del ICE, i volem donar a conèixer a tot el nostre col•lectiu els resultats dels treball presentats.

Per això hem organitzat una presentació i sessió de pòsters, el dijous dia 25 de febrer de 12h a 13:30h, a la sala d’actes, on s’exposaran els projectes d’innovació docent que s’han liderat des del professorat de l’EPSEVG i quines han estat les seves principals aportacions.

Els projectes, i professorat implicat, presentat són:
  • Desenvolupament i pilotatge de l’entorn QUANTUM LEAP (Learning English for Academic Purposes) per l’aprenentatge d’anglès a la universitat. Elisabet Arnó, Carmen Rueda

• Model Role-Playing aplicat a projectes d'enginyeria. Pere Ponsa

• Implantació i Millora de l'European Project Semester (EPS) a l'EPSEVG. Jordi Segalás, Enric Trullols

• Anàlisi, definició, validació i implementació dels mètodes d'avaluació de les competències transversals en els nous graus TIC a l'EPSEVG. Ariadna Llorens, Rafael Morillas Varón, Joan Gómez, Francisco Javier Villasevil, Jordi Daudé , José Antonio Román i Ramón Guzmán

Us animem a assistir i participar d’aquest acte.

Entrevista a Vicenç Carbonell, recollidor de topònims

24 de febrer a les 19h  a l'Aula 21 l'Aula d'Extensió Universitària de la Gent Gran entrevistarà al vilanoví Vicenç Carbonell Virella, recollidor de topònims.