núm. 97 - Setmana del 10 de maig del 2010

L'EPSEVG, al capdavant del rànquing estatal d'universitats

La titulació d'Enginyeria Mecànica del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú apareix, junt amb la que s'imparteix al Campus Nord de la UPC a Barcelona, en la primera posició del rànquing universitari estatal que ha elaborat el diari El Mundo. Entre altres qüestions, aquesta classficació universitària té en compte factors com l'opinió del professorat, el nombre d'alumnes matriculats, la proporció d'alumnes en relació al PDI, la nota de tall del curs passat o la quantitat de laboratoris de què disposa el centre. En aquest mateix rànquing, la UPC figura entre les cinc millors universitats de l'Estat i com la segona de Catalunya, només per darrere de la UAB.

Per més informació:
Consulteu al web www.epsevg.upc.edu/  properament.

Convocatòria per activitats de cooperació i ajuts al desenvolupament

S'ha publicat al BOE la “Convocatòria Oberta i Permanent per activitats de Cooperació i Ajuts al desenvolupament” (CAP) de l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional pel Desenvolupament (AECID).

Aquesta convocatòria té com a objectiu principal finançar projectes o activitats en matèria de cooperació pel desenvolupament amb la finalitat de contribuir al creixement i al progrès dels països en vies de desenvolupament.

La presentació de les sol·licituds s’haurà de fer telemàticament accedint al web www.aecid.es/cap i també s’haurà de presentar la sol·licitud original dintre d’un dels dos procediments en què es divideix la convocatoria.

• Primer procediment: del dia 1 de maig al dia 27 de maig del 2010.
  • Segon procediment: del dia 28 de maig al dia 7 de setembre del 2010.

En cas de presentar una proposta com a UPC, és necessari un esborrany del projecte per poder tramitar la signatura per part del vicerector de Política Internacional.

2ª Convocatòria del Programa ALFA III

Sha publicat la 2ª Convocatòria del Programa ALFA III . ALFA és un programa de la Unió Europea per la cooperació entre Institucions d'Educació Superior d'Europa i d'Amèrica Llatina.

La data límit per la presentació de propostes a la Comissió Europea és el dia 25 de juny.

El programa està dividit en dos sub-grups o lots:

1. Projectes Conjunts (Lot 1): ajuts adreçat a projectes que afavoreixin els intercanvis d'experiències entre les institucions participants.
  2. Projectes Estructurals (Lot 2): ajuts adreçats a projectes per afavorir la modernització i reforma del sistema educatiu a Amèrica Llatina.
Com a entitat coordinadora, la UPC només podrà presentar una proposta per lot, no obstant això, una mateixa entitat podrà ser sòcia en vàries propostes. És per això que si esteu interessats en presentar una proposta com a coordinadors us agrairíem féssiu fer arribar abans del 31de maig un esborrany del projecte (incloent el pressupost) per poder fer una priorització en el cas que hi hagi més d'una proposta.

Si d'altra banda voleu participar com a socis, també necessitarem un esborrany del projecte per poder tramitar la signatura de la "Declaración de Asociación". En aquest cas agrairíem ens ho envieu abans del dia 11 de juny.

Nou cap de secció

El professor Jordi Prat i Tasias ha estat nomenat cap de secció del departament d'Enginyeria Electrònica de l'EPSEVG.

"Els infants, protagonistes de la ciència" arriba a la cinquena edició

Del 10 al 14  de maig, tindrà lloc a la sala d'actes de l'EPSEVG el cinquè congrés "Els infants, protagonistes de la ciència".

Aquest Congrés de Ciència pretén donar una eina més per potenciar tot el treball que s’està portant a terme als centres educatius en l’àmbit de l’observació, la recerca i l’experimentació.

Es presenten 23 ponències elaborades per més 800 alumnes de 17 centres educatius de la comarca amb l'objectiu de valorar el treball científic que es realitza amb l‘alumnat en els centres educatius. Es tracta d'alumnes d’Educació Infantil i Primària dels centres de la Comarca del Garraf.

La conferència inaugural tindrà lloc el 10 de maig a les 18.00 hores a la sala d'actes de l'EPSEVG i anirà a càrrec de Jorge Wagensberg, doctor en física i escriptor de llibres científics.

Organitzen: Recursos Pedagògics del Garraf amb col·laboració del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú.

Per més informació:

Jornada de presentació del programa INNPACTO

La Jornada de Presentació del Programa INNPACTO, adreçada a fomentar els consorcis entre els organismes públics i entitats privades, per a la realització de projectes d'investigació aplicada i transferència de tecnologia, es realitzarà el proper 20 de maig, de 12h a 14h a la Sala d'Actes de l'edifici VX, al Campus Nord de la UPC a Barcelona. L'adreça és plaça Eusebi Güell, número 6, planta S1.

La presentació anirà a càrrec de Mari Ángeles Ferre González, subdirectora adjunta d'estratègies de col·laboració público-privades del MICINN.

Us informem que l'assistència és gratuïta prèvia inscripció

Per més informació:

Conferència "Art i ciència"

Aquest divendres, 14 de maig, a les 19h, a la sala d'actes de l'EPSEVG comptarem amb la presència de Jorge Wagensberg, doctor en Física i  autor de La rebelión de las formas, qui ens oferirà la conferència "Art i ciència". L'activitat s'emmarca dins els actes organitzats per l'Aula d'extensió Universitària de la Gent Gran del Garraf.