núm. 107 - Setmana del 19 de juliol del 2010

Els requisits mínims per començar a formar-se com a enginyer

El departament de Matemàtica Aplicada IV de la UPC ha elaborat un document adreçat a l' estudiantat de nou ingrés amb un recull de les tècniques bàsiques de Càlcul i Àlgebra que cal dominar per poder seguir sense problemes les assignatures de primer curs. Es tracta d’un dossier de 25 pàgines amb exercicis elementals sobre manipulacions algebraiques, polinomis, funcions, derivades, el mètode de Gauss, matrius, determinants o sistemes d’equacions lineals.

El professorat de l'Escola que ha participat en aquesta iniciativa,  Mercè Claverol, Jordi Guàrdia, Antoni Ras i Marisa Zaragozà,  consideren aquest manual com els requisits mínims i el punt de partida per començar a formar-se com a enginyer o enginyera.

Per tal de posar-lo a disposició de l'estudiantat, el manual s'ha penjat a l'apartat d'Informació acadèmica del Campus Digital i a Curs Actual de la pàgina web (a través d'un banner), a més de la notícia corresponent

Enviament de cartes contra la lapidació

El Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú enviarà cartes a l'ayatolà Sadegh Lariyani perquè no lapidi la ciutadana iraniana Sakineh Mohammadi. Per iniciativa de Patricia Benson, coordinadora del programa EPS, i amb el suport de la direcció, l'Escola farà arribar les cartes de totes les persones del PDI/PAS que vulguin manifestar el seu rebuig contra aquesta sentència. La iniciativa, d'àmbit mundial, compta amb el suport de la ONG Amnisita Internacional i de diversos mitjans de comunicació. L'únic que han de fer els interessats en condemnar la lapidació és signar la carta que trobaran a la consergeria de l'Escola. El termini finalitza demà dimarts.

Les tecnologies dels grups de recerca, tema de la setmana a Onda Cero

L'espai radiofònic que el Campus té reservat al programa La Ciutat, d'Onda Cero Vilanova, va dedicar el seu últim programa al projecte de valorització de les tecnologies que utilitzen els diferents grups de recerca ubicats al Centre Tecnològic. Abel Ruiz i Carlos López, de KIMbcn (l’empresa que està duent a terme la iniciativa) van explicar quin procés està seguint el Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú a l'hora d'aplicar aquest programa i quina finalitat té l’avaluació de les tecnologies emprades per un grup de recerca.

El SARTI participa en un sistema pioner per captar imatges d'animals

El consorci de l’estany d’Ivars i Vila-sana, a Lleida, i les entitats ecologistes EGRELL i SIBOC han presentat, aquesta setmana, un sistema pioner per captar imatges d’animals a través d’avionetes teledirigides per radiocontrol. El grup de recerca SARTI, del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, ha col•laborat en el desenvolupament tecnològic del sistema de dispar d’aquesta càmera fotogràfica i del posicionament del GPS que incorpora. Més informació a la pàgina web.

S'exposa a Santander el sistema de Qualitat del Campus

El Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú ha estat present a través de Jaume Pérez, cap de la Unitat de Suport a la Docència, a la divuitena edició del Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas (CUIEET), obert a totes les universitats de l’Estat. Jaume Pérez ha participat en aquest certamen, celebrat a principis de juliol a Santander, per fer-hi una ponència sobre el sistema de Qualitat que s’aplica al Campus. Concretament, per explicar el procés de planificació del Sistema de Gestió de Qualitat; l’execució del pla de treball per al seu desplegament; i la revisió i millora contínua d’aquest servei. Més informació a la pàgina web.

Surt al BOE la convocatòria de Cooperació Interuniversitària

El Boletín Oficial del Estado ja ha publicat la convocatòria del programa de Cooperació Interuniversitària i Investigació Científica 2010, que incorpora moltes modifacions respecte a edicions anteriors. De fet, només són susceptibles de subvenció els següents projectes:

A) Projectes conjunts de recerca (només renovacions).
B) Projectes conjunts de formació (només renovacions).
C) Accions preparatòries amb l'objectiu de presentar una acció integrada en la propera convocatòria.
D) Accions Integrades per l'enfortiment científic i institucional (només renovacions o accions integrades noves que provinguin d’una acció preparatòria anterior).

Pel que fa les claus d’accés per sol·licitar les renovacions (modalitats A, B i D), l’AECID enviarà per correu electrònic el nom d'usuari i la contrassenya per omplir els formularis. Si es tracta d’un projecte nou (modalitat C), el Servei de Relacions Internacionals facilitarà les altes en l’aplicatiu. És per això que tots els interessats en presentar una modalitat C han de contactar amb aquest servei per rebre més informació.

La pàgina web de la UPC també recull tota la informació sobre la convocatòria. El termini per presentar sol·licituds finalitza el proper divendres 30 de juliol.

El correu intern, només els dimarts i els dijous

Aquesta setmana i la que ve són les dues últimes del curs en què el correu intern funcionarà cada dia. A partir del dilluns dia 2, i durant tot el mes d'agost, aquest servei només s'oferira els dimarts i els dijous. El correu intern recuperarà el seu horari habitual coincidint amb l'inici del nou curs.

Es publiquen els horaris especials del mes d'agost

Aquests són els horaris dels diferents serveis del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú durant el mes d'agost. La majoria d'horaris habituals es reprendran a partir de la setmana del 30 d'agost.

Horaris agost 2010