núm. 109 - Setmana del 6 setembre del 2010

Tret de sortida

El Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú inicia, avui dilluns, el curs escolar 2010-2011 amb diverses novetats acadèmiques. Les més destacada: la inclusió de dos nous estudis de grau, el d’Enginyeria Informàtica i el d’Enginyeria en Sistemes Electrònics, que convertiran l’Escola en un dels dos únics centres la UPC que imparteixen aquestes titulacions arreu del país.

L’altra gran novetat del curs serà la posada en marxa de la primera edició del màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica, que es presentarà  al Campus el proper dilluns 13 de setembre.

Trobareu més informació sobre l'inici del nou curs a la pàgina web de l'Escola.

Inici de curs 2009/2010

Nous cursos en línia sobre el Factor d'Impacte del 2009

La Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) ha programat, des del dilluns 13 i fins al divendres 24 de setembre, diversos cursos de formació en línia. Les sessions són d'una hora de durada i tenen com a continguts principals la introducció al JCR 2009, les novetats del Researcher ID i la presentació de l'Endnote Web. Els cursos tenen les places limitades a 50 usuaris.

Més informació a  http://www.accesowok.fecyt.es/

Nous llibres per a la Biblioteca

Ja estan disponibles les últimes novetats bibliogràfiques adquirides per la Biblioteca de l'Escola. Les trobareu totes a http://bibliotecnica.upc.edu/VILANOVA/adquisicions.

El guardó a millor projecte de fi de carrera, per a Ginés Vázquez

L’alumne d’ETI Mecànica Ginés Vázquez ha estat el guanyador del novè concurs de Projectes de Fi de Carrera del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú. El seu treball, dedicat a l’anàlisi i el redisseny d’un pantògraf ferroviari amb eines 3D, ha estat el més ben valorat entre els 18 que s’havien presentat a aquesta edició del certamen, tot un rècord respecte anys anteriors.

El segon premi del concurs ha estat per David Arlanzón, estudiant d’ETI Electricitat, que ha fet un projecte sobre el disseny d’un motor síncron amb imants permanents i amb engegada directa des de la xarxa per aplicacions de bombeig. El tercer i definitiu premi se l’ha endut l’alumna d’ET Informàtica de Gestió Ikram Bghiel, amb un treball sobre la visualització de dades oceanogràfiques a través d’estàndards OGC i Google Maps.

Trobareu més informació sobre el concurs de Projectes de Fi de Carrera a la pàgina web de l'Escola.

Ressò mediàtic per la presència de la UPC a la Fórmula 1

El fet que dos alumnes formats a la UPC (i un d'ells a l'Escola) estiguin immersos en el món de l'enginyeria automobilística d'alta competició no ha passat desapercebut als mitjans de comunicació de la comarca. A banda de la publicació de la nota de premsa enviada en el seu moment des del Campus, mitjans com el Diari de Vilanova o Canal Blau han volgut entrevistar personalment el ribetà Marc Roca, exalumne de Mecànica de l'Escola, que ha treballat per escuderies tan emblemàtiques com Ferrari i que ara mateix està a les files de Maserati. Els dos mitjans de comunicació han destacat que Roca havia estudiat enginyeria al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú.

Podeu trobar la notícia inicial a la pàgina web de l'Escola.

El Campus als mitjans

Amb l'inici del curs 2010-2011, el Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú reprèn les seves habituals col·laboracions amb els mitjans de comunicació del territori. En aquesta ocasió, a més d'un reportatge al Diari de Vilanova i d'una secció radiofònica a Onda Cero, l'Escola també disposarà d'un espai d'opinió a la pàgina web Vilanova Digital. Els continguts de totes tres col·laboracions tindran una periodicitat mensual i, tot i estar coordinats des de Promoció i Comunicació, estaran oberts a les suggerències que es facin arribar des de qualsevol servei o departament del Campus.

El màster en Sistemes Ferroviaris es pesenta dilluns que ve

Una de les novetats acadèmiques d'aquest curs al Campus és la primera edició del màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica. La presentació d'aquests estudis, pioners a Catalunya i a gran part de l'Estat, es farà dilluns que ve 13 de setembre a les 19hl'aula Màster. Han confirmat la seva assitència Ignasi Perat, director del màster i sotsdirector de l'Escola; i Josep Lluís Arqués, director de Tecnologia i Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat; i Alberto García, director de Grupos de Estudio e Investigación de la Fundación de Ferrocarriles Españoles, coordinadors del màster.