núm. 113 - Setmana del 4 octubre del 2010

Primera classe del màster

Avui dilluns, dia 4 d'octubre, s'inicia de forma oficial el màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica, el primer que es fa a l'Escola en la seva centenària història. A la classe inaugural hi assistiran Ignasi Perat, director del màster i sotsdirector del Campus; Joan Torres, president de Ferrocarrils de la Generalitat; Andrés López, catedràtic de Ferrocarrils de la UPC; i Jordi Prats, delegat del ministeri de Fomento a Catalunya. El ponent serà Iñaki Barrón, director del departament de Passatgers de la International Union of Railways. L'acte començarà a partir de les 16h a la Sala d'Actes de l'Escola.

Guió definit per a la inauguració del curs

L'acte serà el divendres 8 d'octubre a la Sala d'Actes de l'Escola. Començarà a les 12'30h i durarà aproximadament una hora.

* Benvinguda.
* Lliurament de premis als millors expedients dels estudiants titulats del curs 2008-2009.
* Lliurament de les mencions de reconeixement al personal de l'Escola.
* Inauguració del Museu Ricard Cucurella.
* Actuació musical.
* Lliçó inaugural a càrrec de Pablo Rodríguez, director de Recerca de Telefónica.
* Cloenda.
* Cant del Gaudeamus Igitur.
* Copa de cava.

Nova sessió d'acollida pels alumnes

La segona sessió d'acollida del curs 2010-2011 es farà aquest dijous a les 12h a la Sala d'Actes. La presentació anirà a càrrec del cap d'estudis, Rafa Morillas, que repassarà els estudis que s'imparteixen a l'Escola i la seva centenària història. L'acte acabarà amb una visita dels alumnes per les instal·lacions de què disposa el Campus.

Setmana de portes obertes a l'Univers

Vine a conèxier i a provar les classes de ioga, pilates, taekwondo, salsa, dansa del ventre i tonificació. Trobareu més informació a

www.univers.upc.edu/campus/vilanova/cursosiactivitats i a la notícia http://www.epsevg.upc.edu/noticies-epsevg/1/2012

Totes les conferències del Campus, recollides a la videoteca digital

Si us heu perdut alguna de les conferències que s'han fet al Campus durant el curs passat, no cal que us preocupeu. Estan totes recollides a la videoteca digital, ja sigui per consultar-les o per també descarregar-les. Les trobareu a http://upcommons.upc.edu/video/

Les pioneres de les Telecomunicacions, de pas per l'Escola

Al vestíbul de l'Escola hi haurà instal·lada durant tot el mes d'octubre una exposició que recull les primeres dones catalanes que van dedicar-se al món de la informàtica i les telecomunicacions. La mostra ha estat ideada per la biblioteca Rector Gabriel Ferraté, que vol donar a conèixer algunes de les dones que han tingut un paper crucial en el desenvolupament de les TIC al país. I és que, en àmbits com aquest, el paper de la dona encara és bastant desconegut per a molts sectors de la societat.

Visita d'estudiants a la Càtedra d'Accessibilitat

Un grup d'alumnes de l’assignatura Accessibilitat, transport i seguretat del màster universitari Tecnologies en l’Arquitectura, de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès, vindran a l'Escola per fer un recorregut amb cadires de rodes i bastons de cec. El professor de l’assignatura, Francisco Muñoz, ha contactat amb la Càtedra d’Accessibilitat del Campus perquè col·labori en aquest taller. Els alumnes vindran el dimecres al matí, tot i que alguns d'ells ja van venir dijous passat a la tarda.

Aturada tècnica per manteniment

El proper dijous, dia 7 d'octubre, UPCNet realitzarà tasques de manteniment de hardware preventiu a l'equip que proporciona el servei UPCconnect al Campus. Això farà que l'esmentat servei estigui inaccessible entre les 15h i les 16'30h. Aprofitant aquesta aturada, també es revisarà el gestor d'incidències i el Campus Digital.