núm. 116 - Setmana del 25 octubre del 2010

Es presenta a l'Escola el primer premi UPC - BCN World Race

El Campus acollirà una de les sessions informatives per donar a conèixer la primera edició dels premis UPC – Barcelona World Race, dedicats a la innovació, la navegació i l’entorn. Dimarts 26 d’octubre, a partir de les 12h, a la Sala d’Actes de l’Escola tindran lloc dues conferències relacionades amb el fons marí.

D’una banda, la de Michel André que parlarà de la contaminació acústica al fons del mar. I de l’altra, la de Javier Romo, responsable de Medi Ambient del Port de Barcelona, que tractarà la problemàtica dels residus de buc i què estipula el conveni MARPOL. El premi UPC – Barcelona World Race se celebra per primera vegada gràcies a l’acord a què han arribat la UPC i l’organització de la regata.

Podeu trobar més informació a http://www.epsevg.upc.edu/noticies-epsevg/1/2037

Més recursos materials per a tots

A partir d'aquest mes, el Campus posa a la disposició de tot el seu PDI i PAS:

- Una pantalla LCD de 42 polzades per a fer presentacions en sales petites.

- Un llapis digital que permet utilitzar qualsevol ordinador com si fos un Tablet PC (computador amb què es pot interactuar a través de la pantalla tàctil sense ratolí ni teclat), que és molt fàcil d'instal·lar i utilitzar.

- Dos presentadors sense fils per passar transparències sense la necesitat d'utilitzar el ratolí o el teclat.

Recordeu que podeu reservar aquests i els altres recursos de què disposa el Campus des de https://sarasate.upc.es/upc/epsevg/Gestiorecursosepsevg.nsf

Nou servei de prestatgeries virtuals a la Biblioteca

Saber en quin prestatge de la biblioteca hi ha un determinat llibre ja és possible des de qualsevol ordinador. La Biblioteca del Campus s'ha afegit al projecte de Prestatgeries Virtuals de la UPC. Ara, mitjançant l'opció "Mapa" del catàleg, qualsevol usuari podrà consultar quina és la ubicació exacta d'un document concret.

Més infromació a http://cataleg.upc.edu/

L'InForma't s'actualitza

Ja s'ha tornat a actualitzar la pàgina web de l'InForma't amb nous continguts. L'espai conté tots els materials de formació dissenyats per les Biblioteques de la UPC per localitzar, avaluar, utilitzar i difondre la informació més eficientment.

Més informació a http://bibliotecnica.upc.edu/habilitats_informacionals

El número de la Loteria ja ha arribat

El Campus ja té el seu número propi per jugar a la Loteria de Nadal. Els interessats han de reservar la seva part del dècim al Negociat d'Administració i Direcció abans del dimarts 14 de desembre (o fins que s'exhaureixin les existències). Cada participació val 5 euros.

Presentació del projecte Quantum LEAP, coordinat per la professora Elisabet Arnó

El proper 4 de novembre a les 12.30h. a la Sala d'Actes es farà la presentació del "Projecte Quantum LEAP, Learning English for Academic Purposes".

Quantum LEAP és un entorn virtual d’aprenentatge per aprendre anglès a la universitat. Consta de diferents mòduls temàtics que contenen activitats interactives per practicar i millorar les destreses d’expressió i comprensió oral i escrita en anglès.  Per a més informació: www.quantumleap.cat

També podeu consultar el document que s'adjunta.

Dossier Projecte Quantum LEAP

Data límit per demanar la vacunació de la grip estacional

Tots els interessats en vacunar-se de la grip estacional a l'Escola han de comunicar-ho, entre avui dilluns i demà dimarts, al Negociat d'Administració i Direcció o enviar un correu electrònic a odile.laguarda@upc.edu. Les vacunacions es faran aquest dijous, dia 28 d'octubre, de 10h a 13h a l'aula A-21.

Enric Trullols representa l'Escola en un debat sobre l'emprenedoria

La sotsdirectora de Planificació Estratègica , Ariadna Llorens, ha participat avui a la tarda en la jornada de debat Emprenedors per necessitat. La trobada, organitzada per l'ADEG, vol reflexionar sobre el paper que juga l'emprenedoria en l'actual moment de dificultat econòmica i està oberta a la participació de tota la ciutadania. L'acte se celebra a la Masia d'en Cabanyes de Vilanova i la Geltrú.

Congrés internacional de conservació i color al Campus

L'Escola acollirà, el divendres 19 i el dissabte 20 de novembre, un congrés internacional sobre el color i la conservació dels materials. L'acte, que podrà seguir-se per viodeconferència des de tot Catalunya, comptarà amb un servei de traducció simultània de l'italià al català. Els interessats en assistir-hi han d'enviar un correu electrònic a l'adreça colorconservacio2010@gmail.com abans del diumenge 7 de novembre. Les inscripcions valen 55 euros per als associats al grup ARCC i 65 euros per a la resta de gent.