núm. 145 - Setmana del 30 maig del 2011

El Campus organitza la primera edició del CATFE

Aquest divendres, dia 3 de juny, es coneixerà l'equip gunayador de la primera edició del CATFE, el Concurs d'Aplicacions Tecnològiques de Futurs Enginyers. El certamen, organitzat pel Campus, estava adreçat als grups classe de primer i segon de Batxillerat dels instituts de la comarca, tot i que era susceptible d'ampliació a quart d'ESO i Cicles Formatius. L'objectiu dels participants era dissenyar i construir un aerogenerador o generador eòlic, capaç de subministrar la màxima tensió elèctrica continua possible mitjançant materials reutilitzats.

Alguns dels punts a tenir en compte és que l’aerogenerador ha de ser capaç de generar una tensió en un punt mesurable amb un polímetre, que la font d’aire serà un ventilador domèstic d’aproximadament 50 centímetres de diàmetre a plena potència i que els materials que es poden fer servir per la construcció de l’aerogenerador son la fusta, el paper, el cartró, metalls, plàstics o materials elèctrics i electrònics reutilitzats.

Canvi d'ubicació dels promotors tecnològics

Els promotors tecnològics del Campus, Lucía Alandes i David Palmero, canviaran a partir d'aquesta setmana la que fins ara era la seva ubicació habitual. D'una banda, Lucía Alandes estarà els dilluns a l'Escola i la resta dies a la Unitat de Suport a la Recerca, a Neàpolis. I de l'altra, David Palmero estarà els dimecres i els divendres al Centre Tecnològic i la resta de dies a l'Escola.

Noves convocatòries d'ajuts

Entitat: FECYT

Convocatòria: http://www.certamencomunicacion.fecyt.es/bases

Entitat : MICINN

Convocatòria: https://www.ctt.upc.edu/raco/notificacions_Convocatoria-2011-INNFLUYE---Plataformes-Tecnologiques_230.html

Entitat : UPC

Convocatòria: https://www.ctt.upc.edu/raco/index.php?idp=altres&idnot=529

Comença a aplicar-se l'horari d'estiu

A partir d'aquest dimecres, dia 1 de juny, el PAS pot començar a aplicar la jornada intensiva. Això vol dir que fins el 14 de juny el PAS podrà fer la seva jornada laboral de forma continuada. D'altra banda, a partir del 15 de juny i fins el 15 de setembre, a la jornada intensiva s'hi afegirà la reducció d'una hora diària. Properament us farem arribar els horaris dels diferents serveis del Campus per les vacances d'estiu .

Es presenta el llibre "Dones de Vilanova" a l'Escola

La Sala d'Actes de l'Escola acollirà, aquest divendres 3 de juny, la presentació del llibre Dones de Vilanova, de Miquel Altadill. L'acte començarà a les 19h i estarà presentat per Núria Balada, directora de l'Institut Català de la Dona, i per Enric Trullols, director del Campus. A més, també hi intervindran l'arpista Esther Piñol, la poetessa Teresa Costa-Gramunt i la periodista de TV3 Anna Poch.