núm. 162 - Setmana del 2 novembre del 2011

Els Serveis TIC impulsen un nou sistema d'atenció remota

Amb l'objectiu de continuar donant un servei de qualitat i eficient als usuaris del Campus, els Serveis TIC fa temps que treballen per intentar reduir el temps de resolució dels problemes de programari i, d'aquesta manera, assolir un millor aprofitament del temps dels tècnics i el diferent personal del Servei. Per aquest motiu, ara han provat un sistema de control remot en què, després de notificar la incidència, l'usuari i el tècnic es poden comunicar i utilitzar un programari de control remot. Així, l'usuari té el control d'aquest accés i pot veure el que li està fent el tècnic en tot moment. El sistema s'ha provat en sistemes amb Windows XP, Windows 7 i Linux.

Més informació a http://www.epsevg.upc.edu/coneix-lepsevg/equipaments-i-serveis/serveis-epsevg/1861

Una delegació de la KTH visita el Campus per conèixer el seu funcionament intern

Una representació de la universitat Royal Institute of Technology (KTH) de Suècia –formada per una vintena de persones entre personal laboral, professors i investigadors– ha visitat el Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú per comparar i intercanviar experiències sobre el funcionament intern dels dos centres universitaris. La delegació sueca ha aprofitat la seva estada a la capital del Garraf per conèixer les prestacions de les aules, els laboratoris i altres espais del Campus, com ara el Centre Tecnològic, Neàpolis, la Biblioteca o l'Aulari. A més, els seus membres també han pogut conversar amb l’equip directiu de l’Escola i amb els responsables dels diferents serveis i departaments amb què aquesta s’estructura.

Més informació a http://www.epsevg.upc.edu/noticies-epsevg/1/2286

S'amplia el termini per inscriure's al Yuzz 2012

La convocatòria del programa Yuzz, que en un principi estava oberta fins el passat diumenge 30 d'octubre, s'ampliarà finalment fins el proper dijous 10 de novembre. El programa sorgeix d'una una iniciativa de la Fundación Banesto per donar suport a joves emprenedors de l'àmbit tecnològic. Els inscrits poden gaudir, durant un període de set mesos, del suport necessari per desenvolupar la seva idea al mercat: una xarxa d'experts, formació empresarial, assessories i tutories personalitzades, una plataforma de treball col·laboratiu en línia, i tot el suport administratiu i jurídic necessari en cas que la seva idea es pugui materialitzar en un projecte empresarial. A l'acabar el programa, els millors joves realitzaran un viatge a Silicon Valley i els tres millors projectes seran premiats econòmicament.

Més informació a www.yuzz.org

La Loteria de Nadal del 2011 ja és a l'Escola

Ja han arribat al Campus les participacions de la Loteria de Nadal. Els interessats en adquirir-ne han de passar per la Unitat d'Administració i Direcció abans del dimarts 14 de desembre (o fins que s'exhaureixin les existències). Cada participació val 5 euros.

Nous cursos de l'ICE per aquest novembre

FORMACIÓ PER A LA DOCÈNCIA
Recursos teatrals per al professorat (02/11/11)
Avaluació de competències: tècniques i mètodes d'avaluació dels aprenentatges (07/11/11)
La feina del tutor: eines pràctiques per desenvolupar les sessions de tutoria (09/11/11)
Com podem millorar l'interès i l'esforç de l'alumnat per aprendre? (14/11/11)
Com millorar la competència oral dels estudiants universitaris? (17/11/11)
ProFI 2011-2013: programa de formació inicial (29/11/11)

FORMACIÓ PER A LA DOCÈNCIA EN ANGLÈS
Recursos en línia per a la impartició d'assignatures en anglès [Escola d'Igualada] (03/11/11)
Ensenyament d’assignatures de contingut en anglès (03/11/11)
Estratègies i expressió oral per una docència interactiva [Campus de Vilanova] (04/11/11)
Recursos en línia per a la impartició d'assignatures en anglès [Campus Nord] (10/11/11)

FORMACIÓ EN ATENEA
Taller d'iniciació a la Web 2.0 amb ATENEA (03/11/11)
Taller d’especialització: eines d’organització 2.0 amb ATENEA (09/11/11)
Webconference amb Adobe Connect [Campus de Terrassa] (09/11/11)
Taller d’especialització: eines de presentació 2.0 amb ATENEA (16/11/11)

FORMACIÓ PER A LA DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
El lideratge i la direcció de persones (18/11/11)

FORMACIÓ PER A LA RECERCA I TRANSFERÈNCIA DE RESULTATS
Introducció al Labview: una eina per a la recerca [Campus de Terrassa] (10/11/11)
Mètodes i tècniques d’investigació (15/11/11)
Eines per buscar informació acadèmica a Internet i introducció al Web 2.0 [ETSAB] (18/11/11)

Més informació a http://www.upc.edu/ice/lice-de-la-upc/secretaria-virtual/inscripcions-obertes

El Campus acull un curs d'anglès de l'ICE

Tal com vam avançar en l'e-Comunicats de dilluns passat, el Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú acollirà un dels nous cursos d'anglès promoguts per l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE). El curs en qüestió, titulat Interactive teacher speaking: skills & strategies (estratègies i expressió oral per una docència interactiva), serà impartit per la professora Rachel Playfair i tindrà una durada de 18 hores.

Més informació a http://gcice.upc.edu/fitxa_cursos.asp?id=52777

S'aturen momentàniament alguns serveis d'UPCNet

Aquest dijous, dia 3 de novembre, a partir de les 18h, al Campus hi haurà aturades de diversos serveis oferts per UPCNet. Concretament, s'interromprà el Gestor de Tiquets (de l'EPSEVG i de l'ATIC), el GenWeb, l'Allotjament web, l'Enrutament de correus electrònics i els correus electrònics @upc.edu. Aquesta actuació es realitza el primer dijous de mes a la tarda, d'acord amb el que estableix el contracte marc UPC-UPCNet pel que fa les aturades de servei per manteniment preventiu.

Més informació a http://upcnet.upc.edu/notificacions