núm. 300 - Setmana del 23 de febrer de 2015

Primer sistema portàtil per monitoritzar pacients de Parkinson

El Centre d’Estudis Tecnològics per a l’Atenció a la Dependència i la Vida Autònoma (CETpD) ha desenvolupat el primer sistema portàtil per monitoritzar pacients de Parkinson i valorar-ne l'estat motor. El sistema també actua quan la persona pateix dificultats en la marxa.

Presentació dels resultats del projecte ACCES sobre l'Oceà Àrtic

Del 24 al 26 de febrer té lloc a Neàpolis la última Assemblea General d’ACCESS (Arctic Climate Change, Economy and Society). Dijous, en roda de premsa, i després de quatre anys de treball, Michel André, director del LAB, presentarà les conclusions i recomanacions dels experts en l'Oceà Àrtic per a la seva governabilitat en els propers anys.

El projecte ACCESS ha tingut una durada de quatre anys. En els dos primers s’ha fet un mapa del què passa actualment a l’Àrtic, és a dir, quina activitat hi ha, quina extensió de gel i quina afectació tenen els diferents impactes que s’hi registren per poder preveure les afectacions en el futur.
La segona assemblea, que va tenir lloc al març de 2013, va reunir a Neàpolis més d’un centenar de científics per  dissenyar i dictaminar les polítiques de gestió a la zona de l’Àrtic en els propers 30-50 anys.

Dijous 26 de febrer a les 12.30h a Neàpolis Michel André presentarà els resultats d’aquests quatre anys de treball .

Documentació nova interfície gràfica d'Atenea per millorar l'experiència d'usuari

Des del passat dijous 19 de febrer ATENEA disposa d'una nova interfície gràfica amb l'objectiu de millorar l’experiència d'usuari.

La nova interfície s’ha dissenyat prenent com a base la informació recopilada de les enquestes realitzades al professorat i estudiantat sobre l'ús del campus, de les reunions d'interlocutors, del sistema de tiquets i de les peticions fetes directament al servei.

Aquest document conté la guia ràpida del professorat, de l'estudiantat i del gestor on es mostra visualment els canvis més destacats de la nova interfície. A part de les guies s'han elaborat unes FAQS per cadascun dels perfils d'usuari. Tant les guies com les FAQS estaran disponibles al campus virtual ATENEA.

Recerca disseny i àrees de coneixement UPC

L'EPSEVG impulsarà l'Espai de Recerca "Disseny- Tecnologia", que té per objecte esdevenir un entorn interdisciplinari i col·laboratiu per a la promoció d'iniciatives de recerca que connectin el disseny amb tots els àmbits de coneixement propis de la UPC.

La reunió informativa d'aquest projecte serà dijous a les 12:30h a l'AA207. Tot el PDI està convidat a assistir-hi

Recordatori accés obert

Us recordem que segons Acord del Consell de Govern, per tal que els autors d’un article de revista, les unitats acadèmiques i els grups de recerca rebin els punts PAR, hauran de dipositar en accés obert l’article corresponent. Per aquest motiu és molt important que adjunteu a la vostra activitat DRAC la versió “postprint” o “preprint” de l’article. El vostre revisor DRAC s’encarregarà de consultar les condicions de copyright de l’editorial corresponent i gestionarà l’accés obert.

Compartim un cas d'èxit: gestió electrònica de compres i viatges, seleccionat en la Convocatòria Nexus24 2015

El projecte Compartim un cas d'èxit: gestió electrònica de compres i viatges, al qual hi participa personal del nostre Campus, ha estat seleccionat per passar a la fase d’IMPULS de la primera Convocatòria Nexus24 2015.

Convocatòria AECID per la realització de projectes d'innovació per al desenvolupament

Està oberta la convocatòria de subvencions a accions de cooperació per al desenvolupament per a la realització de projectes d'innovació per al desenvolupament, de l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional al Desenvolupament (AECID).

Data límit per a la presentació de propostes: 18 de març.

Cal presentar els projectes telemàticament a l'aplicatiu del MAEC i donat que la UPC només pot presentar UN SOL projecte a aquesta convocatòria, el CCD realitzarà una priorització entre totes les propostes. Les persones que tinguin intenció de presentar-se a aquesta convocatòria ho han de notificar al CCD abans del proper 2 de març.

Període de presentació de candidatures a la Junta d'Escola

Des d'avui dia 23, fins el 26 de febrer, es poden presentar les candidatures a la renovació total de la Junta d'Escola. Cal fer-ho al registre d’entrada fins a les 13.00 h. del dia 26.

Sopar-debat sobre el nou model universitari català

Dimarts dia 3 de març, al Foment Vilanoví, tindrà lloc un sopar-debat on Claudi Alsina, catedràtic de Matemàtiques de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona i secretari del Consell Interuniversitari de Catalunya, parlarà sobre El nou model universitari català.

A les 20.00h es rebrà als assistents, i a les 20.30h començarà el sopar-debat, on Claudi Alsina realitzarà la seva intervenció, que donarà peu al posterior debat entre els assistents.

Per a poder participar-hi cal contactar amb el Foment a través del correu electrònic tribunavilanovafoment@gmail.com, o bé a través del telèfon 938931010.

Concurs Carpeta UPC

Fins el 27 de febrer podeu votar la proposta de carpeta que més us agradi de cara al curs vinent.

Participa!

Reunió informativa sobre mobilitat

El dijous dia 26 de febrer, a les 13.00h tindrà lloc a la Sala de Juntes i el dilluns dia 2 de març a les 16.30h a la Sala d'Actes es celebraran reunions informatives sobre mobilitat, per al Curs Acadèmic 2015/2016

S'informarà sobre els diferents programes de mobilitat i els requisits que han de reunir els estudiants que hi vulguin participar.

Feu-ne difusió entre els estudiants i animeu-los a assistir-hi!