núm. 303 - Setmana del 16 de març de 2015

El LAB realitzarà el mapes sonors dels oceans

El LAB, amb el projecte "20.000 sons sota el mar", portarà a terme una anàlisi dels sons del oceans amb la finalitat de mesurar l'impacte humà sobre aquests. L'expedició, a bord del veler suís ‘Fleur de passion’, des d'on es farà l'anàlisi, porta per nom The Ocean Mapping Expedition, i es va presentar a Ginebra el passat 12 de març.

Segons Michel André, director del LAB, la cartografia oceànica acústica que s'obtindrà no té precendents.

L’expedició té previst iniciar el seu viatge el proper 12 d'abril i està organitzada en el marc del 500 aniversari del viatge de Fernando Magallanes pel Pacífic per trobar noves rutes marítimes.

El grup Agile de l'EPSEVG a Ràdio Vilafranca

El Grup Agile, de l'EPSEVG, va participar en una entrevista a Ràdio Vilafranca, el passat dilluns, 9 de març.

Jordi Enric Martínez personal del nostre Campus, i Míriam Gallardo, van tenir l'oportunitat d'explicar en què consisteix el treball seguint metodologies àgils i com està funcionant a l'EPSEVG. La Míriam Gallardo és col·laboradora externa del grup, i assessora en la implantació d'aquestes metodologies.

Tancament dels edificis del Campus

D’acord amb el que s’ha establert en Consell de Govern, per motius de restriccions pressupostàries i d’estalvi energètic, s’ha acordat el tancament dels edificis de la UPC,durant el període de vacances de Setmana Santa.

Per això, us comuniquem que els edificis del Campus de Vilanova romandran tancats del 28 de març al 6 d’abril (ambdós inclosos).

Als edificis Neàpolis, CTVG i LAB es podrà accedir com un dia festiu, és a dir, només el personal investigador que ja té autorització segons procediment habitual.

Els serveis de la UTG del Campus, estem a la vostra disposició per a tot allò que us calgui.

2a convocatòria al Premi al millor videojoc

Properament es convocarà el Premi al millor videojoc destinat a alumnes de graus, de postgraus o de centres d’estudis superiors, amb una temàtica relacionada amb qualsevol de les persones o fets objecte de commemoració aquest any 2015, i que podeu consultar a l'enllaç següent: http://presidencia.gencat.cat/ca/ambits_d_actuacio/commemoracions_2015/

Convocatòria Empleo Juvenil

Us informem que s'ha publicat la convocatòria Empleo Juvenil dins el marc del Plan Estatal de Investigación Científica y Tècnica y de Innovación (2013-2016).

L'objecte de la convocatòria és impulsar la contractació laboral de personal tècnic i de gestió de la I+D (titulats universitaris o tècnics de formació professional), en universitats, organismes i entitats de recerca del servei públic.

La data màxima per presentar les actuacions a la UASLR és divendres dia 20 de març.

Habilitades places d’aparcament puntual a l’edifici Vèrtex

S’ha posat en marxa l’aparcament puntual a l’edifici Vèrtex del Campus Nord, per al col·lectiu del PDI i el PAS, dels Campus del Baix Llobregat, Terrassa, Manresa, Vilanova i la Geltrú, i Sant Cugat del Vallès que hagi de desplaçar-se a Barcelona per a convocatòries institucionals.

Serà necessari el carnet de la UPC i cal sol·licitar-ho a través d’un formulari, que s’haurà d’enviar, com a màxim, fins les 13 hores del dia anterior a la reunió. Només es podran atendre les 14 primeres sol·licituds i l’accés únicament serà actiu el dia de la reunió.

Per a qualsevol incidència, es pot trucar al telèfon 93 413 78 10 (Coordinació de Campus Nord).

Activitats amb motiu de l'eclipsi parcial de Sol

Amb motiu de l’eclipsi parcial de Sol que tindrà lloc el proper divendres 20 de març, des de l’EPSEVG es proposa el següent menú (g)astronòmic:

Aperitiu
Per anar obrint boca aquest vídeo de l’Observatori astronòmic de la Universitat de València:
www.youtube.com/eclipisi_anular
Una (de les moltes) adreça web del Observatorio Astronómico Nacional amb la informació rellevant sobre aquest eclipsi:
I un simulador d’eclipsis del Dep. d’Astronomia de la Universitat de Barcelona:

Entrant
Xerrada-col·loqui: De Tintin a Darkness: eclipsis reals i de ficció
M. Moreno, J. A. Román, E. Trullols
Lloc: Sala de Juntes
Dia: dijous, 19 de març 2015

Plat fort
Observació (*) de l’eclipsi amb el telescopi de l’EPSEVG
Lloc: Jardí
Dia: divendres, 20 de març 2015
Hora: 9h-11h30min (màxim: 10h16min)
(*) Si el temps ho impedeix, seguiment per Internet des de la Sala d’Actes.
Contacte: manuel.moreno@upc.edu

Proves Cangur 2015 a l'EPSEVG

El dia 19 de març, tindran lloc, a diferents aules de l'EPSEVG, les Proves Cangur. Un total de 575 alumnes de 3r i 4t d'ESO i de 1r i 2n Batxillerat, participaran a aquestes proves matemàtiques organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques.

Aquest curs hi participen alumnes de l'Escola El Cim, Escola Pia de Vilanova i la Geltrú, Institut Montgròs, Institut Baix a Mar, Institut Cubelles, Institut de L'Arboç, Institut Dolors Mallafrè i Ros, Institut Ernest Lluch i Martín, Institut Joaquim Mir, Institut Les Vinyes, Institut Manuel de Cabanyes, Col·legi Sant Bonaventura, Escola Santa Teresa de Jesús, Institut Ernest Lluch i Martín, Institut Vinyet i Secció de l'Institut Xaloc.

Diada Castellera a l'EPSEVG

El proper dijous 19 de març, els Llunàtics de la UPC comencen el tram de primavera universitari amb una actuació, a les 18.00h al jardí de l'EPSEVG.

Els acompanyaran els Pataquers de la URV i els Bergants del Campus de Terrassa, com a colles convidades.
Per dels amfitrions, s'espera veure castells de 6.

La comunitat universitària i el món casteller en general està convidat a gaudir d'aquesta diada on s'espera veure castells de sis per part dels amfitrions. En finalitzar l'actuació, hi haurà animació al mateix jardí.

El 21 de març, i amb motiu del Saló de l'Ensenyament i el Saló Futura 2015, actuaran a la plaça de l’Univers, de nou, amb els Bergants del campus de Terrassa. Les actuacions castelleres està  previst que comencin entre les 11.00 i les 11.30 h.