núm. 310 - Setmana del 18 de maig de 2015

Primera trobada hackathon a Vilanova i la Geltrú

Del 29 al 31 de maig tindrà lloc la primera trobada de programadors a Vilanova i la Geltrú. Aquest hackathon fomenta que els participants creïn les seves pròpies aplicacions per oferir solucions per sistemes de ciutats intel•ligents.

Des del divendres 29 a les 17.00h fins les 17.00h de diumenge 31 de maig els participants treballaran en el desenvolupament de la seva aplicació. Posteriorment es donarà a conèixer la millor aplicació programada.

El grup de recerca Centre d'Arquitectura Avançades de Xarxes (CRAAX) lidera aquesta acció a la UPC que vol acollir a professionals i estudiants universitaris i a tots els col•lectius interessats.

Us convidem a que a feu difussió entre els estudiants i promoure la participació en aquest hackathon.

Inscripcions gratuïtes a  http://ivos.cat/

L'OBSEA participa en el primer catàleg sobre ciència ciutadana

L'estació submarina vilanovina, tindrà el seu lloc al primer catàleg sobre ciència ciutadana.

L’OBSEA Citizen Science Project segueix els principis de la ciència ciutadana. Els projectes de ciència ciutadana neixen a les Universitats amb l'objectiu de donar a conèixer el que es fa als laboratoris.

L'Obsea compta amb la col·labració dels ciutadans per identificar el que succeeix al fons del mar. Mitjançant les càmeres de vídeo submarines, els ciutadans ajuden als científics a identificar la presència o absència d'espècies en determinats moments del dia i de l'any.

Jornada interacció Universitat-Empresa en el sector ferroviari

El dia 5 de juny se celebrarà en el Campus una Jornada d'Interacció Universitat-Empresa en el Sector Ferroviari.

La UPC ha organitzat una Jornada R+D+I Universitat Empresa en col•laboració amb la Fundación de los Ferocarriles Españoles i Railgrup, orientada a promoure l’interès en R+D+I de les empreses del sector ferroviari i dels grups de recerca de la UPC.

Objectius de la Jornada són, entre altres, potenciar el coneixement i la interacció entre empreses i conèixer les seves necessitat tecnològiques i els recursos de la universitat per establir noves vies de col•laboració.

Inscripció en la Jornada:  fins el 22 de maig a http://railway.upc.edu/grupos-investigacion-upc/

Inici enquestes de docència 2014/15 2Q

Aquests dies s’inicia el període en què els estudiants poden respondre les enquestes sobre la docència d’aquest quadrimestre.

Com a novetat, enguany a Atenea s’hi incorporarà un banner que es mostrarà cada cop que l’estudiant accedeixi a una assignatura mentre tingui alguna enquesta pendent de resposta i fins que l’estudiant la complementi l’enquesta o manifesti explícitament que no té intenció de fer-ho .

Campanya de Recollida d'aliments

El proper divendres 22 de maig finalitza la recollida d'aliments que es porta a terme a la Biblioteca del Campus, encara sou a temps de contribuir-hi!

Congrés 'Infants protagonistes de la Ciència'

Estudiants d'Infantil i Primària, conferenciants d'excepció

Del 18 al 22 de maig, a partir de les 9.45h, a la Sala d'Actes, la nostra Escola acull el 10è congrés dels Infants protagonistes de la Ciència. Estudiants d’Educació Infantil i Primària del Garraf esdevenen conferenciants, exposant-nos els preojectes en els que han estat treballant.

Hi participen diferents escoles de la comarca. Al llarg de la setmana, en el vestíbul de l'EPSEVG estaran exposats els pòsters dels treballs presentats.

Sessions i jornades informatives

Ara TFG, després què?: 21 de maig - 13h - sala d'actes Dirigida a tots els estudinats que presentaran el TFG properament.

Jornada de Portes Obertes: 21 de maig - 16.30h - sala d'actes Dirigida principalment a estudiants de Barxillerat, CFGS i últim any d'ESO.

Ara màster: En les jornades Ara màster UPC, el màster de l'EPSEVG estarà present en els Campus de Baix Llobregat i l'EUETIB els dies 19 i 26 de maig respectivament