núm. 322 - Setmana del 21 de setembre de 2015

Projectes EPS i IDPS a UPCommons

S'han incorporat a UPCommons els últims treballs corresponents als projectes EPS i i IDPS desenvolupats durant el passat quadrimestre. A més d'accedir a la memòria es poden veure els vídeos de la presentació dels projectes.

Mapa de la Recerca UPC

Com en anys anteriors des de la Biblioteca s'ha treballat en el mapa de la recerca. L'edició d'enguany presenta dues novetats importants:

- D'una banda, les dades són comparables amb el mapa de l'any anterior perquè s'han mantingut la metodologia i les fonts d'informació primària. Es manté, més o menys, el percentatge de producció científica que és indexat a les dues principals bases de dades i augmenta d'una manera considerable el número de citacions. Així mateix també han crescut d'una manera molt important els treballs presentats al  congressos.

- D'una altra banda, per primera vegada s'han revisat de manera exhaustiva els congressos en els que ha participat el PDI adscrit al Campus per veure si es podien considerar congressos notables. Com a resultat d'aquesta revisió s'han detectat nou possibles congressos notables. Al mapa s'adjunten les referències corresponents perquè els autors interessats puguin fer-les arribar al Vicerector de Recerca.

Horitzó 2020 i dades de recerca

Amb l'objectiu de maximitzar l'aprofitament de les dades de la recerca, alguns programes de l'H2020 han de presentar durant els primers 6 mesos, un pla de gestió de les seves dades. D'aquesta manera, tercers, podran accedir-hi de forma lliure per treballar-les, explotar-les, reproduir-les i difondre-les. A publica.upc.edu.es pot trobar informació per desenvolupar-lo.

Projectes d'investigació de l'institut de Robòtica i les beques de la Fundació ONCE

L'Institut de Robòtica per a la Dependència cerca doctors en enginyeria o estudiants de doctorat, amb discapacitat i interessats en realitzar el doctorat o un postdoctorat en aplicar la robòtica a les persones depenents. Des de l'Institut i la UPC, es donarà suport a les persones interessades en la definició de la tesi o treball d'investigació i en la sol·licitud d'una beca a la Fundación ONCE.  Si esteu interessats, poseu-vos en contacte amb Joan Oliver (joliver@institutorobotica.org).

Inscripció oberta a l'EPS 2016

Fins el 16 d'octubre està oberta la inscripció a l'EPS 2016. Inscripcions a https://preinscripcio.upc.edu/alta_usuari.   Animeu als estudiants a participar-hi!

Experiència de Formula Vilanova Team en la competició MotoStudent

Dijous 24 de setembre a les 12:30h a la Sala d'Actes, l'equip de Vilanova Formula Team compartirà amb la comunitat, l'experiència de participar en la competició Formula student.