núm. 327 - Setmana del 26 d'octubre de 2015

Acte d'inauguració del Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica

El divendres 23 d'octubre va tenir lloc al Museu del Ferrocarril de Catalunya l'acte d'inauguració de la 6a edició del Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica que s'imparteix a l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú.

L'acte va comptar amb la presència del director de l'FPC, Benjamín Suárez, representants del consell assessor del Màster, professors i estudiants d'edicions anteriors. També es va fer entrega d'un diploma als estudiants acabats de titular i es va donar la benvinguda als estudiants matriculats en la 6a edició.

La classe inaugural la va realitzar Marc Grau, director de metro de Barcelona (TMB) sobre: Metro de Barcelona, nous horitzons. Per finalitzar es va realitzar una visita guiada pel Museu del Ferrocarril de Catalunya.

Reunió del Consell assessor del Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica

El divendres 23 d'octubre es va reunir al Museu del Ferrocarril de Catalunya el Consell assessor del Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica.

En el Consell, 30 persones de reconegut prestigi procedents del món acadèmic, professional, empresarial i de la societat civil van avaluar la programació i funcionament del Màster.

En l'acte es va nomenar el nou president del Consell Assessor, Josep Rivera, director general de IDOM a Barcelona en substitució de José Antonio Jiménez, exdirector general de Renfe fabricació i manteniment, i es va debatre sobre quin perfil professional requereixen les empreses del Sector Ferroviari en els seus equips de gestió. Les empreses es van comprometre a enviar-li al President del Consell el perfil demanat pels seus equips de RRHH i també el director del Màster es va comprometre a que després de rebre aquesta informació, es revisaria per adaptar el programa del Màster a aquestes especificacions.

També es va acordar millorar a interacció entre les empreses del Sector i la Universitat Politècnica de Catalunya en cursos a mida per a les empreses, doctorats industrials i convenis de pràctiques.

Participació de l'EPSEVG E3-TEAM a la fira Expoelèctric

L'equip EPSEVG E3-TEAM ‬va presentar el seu projecte de moto elèctrica en el marc de la Fira Expoelèctric, celebrada en Arc de Triomf-Barcelona els dies 17 i 18 d’octubre. Expoelèctric és l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics del Sud d‘Europa.

L’objectiu de l’equip és construir una moto elèctrica de competició per participar al primer campionat Internacional Motostudent Electric 2016, on es podrà competir amb altres equips d’universitats de tot el món.

Fes un bon ús de la Biblioteca

Per aquest curs acadèmic, la Biblioteca portarà a terme una campanya de bon ús perquè entre tots puguem millorar la vostra experiència com usuaris. I l'estrenem amb un clàssic, la que de d'un llibre mal endreçat és un llibre perdut. Voleu saber perquè?

L'exposició 'Actuem amb Energia' obre fins el 8 de novembre l'EPSEVG

La mostra és una introducció als diferents conceptes de l'energia i aporta informació molt diversa i interessant.

Està oberta l'exposició "Actuem amb energia" al vestíbul de l'EPSEVG. Fins el 8 de novembre es podrà visitar de 9.00h a 20.00h, de dilluns a divendres. L'exposició va ser inaugurada pel regidor d'Urbanisme, Habitatge i Medi Ambient de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Gerard Llobet, conjuntament amb el director de l'EPSEVG, Frederic Vilà, a més de la regidora d'Innovació i TIC, Ariadna Llorens.

Aquesta exposició està organitzada per l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú a través l'Agència Local de l'Energia i la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú.

Consta de cinc àmbits que van introduint gradualment els diferents conceptes sobre l'energia: aspectes generals, dades i curiositats sobre l'ús i el consum, i accions per a l'estalvi energètic a Catalunya i a la província de Barcelona.

Acord entre l'EPSEVG i Caixa d’Enginyers

El Rector de la UPC, Enric Fossas, i Josep Oriol, President de Caixa d’Enginyers, han signat el 20 d’octubre, un acord per a la reubicació del caixer automàtic del Campus de Vilanova a l’espai que ocupava l’antiga consergeria, per donar-li una major visibilitat i accessibilitat als usuaris.

Aquesta entitat financera continuarà col·laborant amb l'Escola en diverses accions de patrocini i projectes de la comunitat, així com en l’esponsorització del premi al millor expedient acadèmic de la titulació del Màster MUESAI.

Junta d’Escola Extraordinària

El proper dijous 29 d’octubre, a les 12.30h, es celebrarà, a la Sala d'Actes de l’EPSEVG, la Junta d’Escola Extraordinària. Podeu demanar informació sobre la mateixa als vostres representants.

Qui vulgui assistir-hi pot demanar-ho per correu electronic al Secretari Acadèmic: secretariacademic.epsevg@upc.edu

Es prega als membres de la Junta que s'anotin aquesta data a l'agenda.

Convocatòria d'eleccions parcials per a la provisió de vacants al Claustre Universitari de la UPC

El proper 24 de novembre tindran lloc les votacions per a la provisió de vacants al Claustre. Podeu consultar el cens definitiu i altres informacions relatives al procés a: https://seuelectronica.upc.edu/seu-electoral/eleccions-renovacio-representacio-claustre-2015

Des d'avui fins el dijous dia 29 d'octubre es poden presentar les candidatures.