núm. 340 - Setmana del 22 de febrer de 2016

Primera Jornada de Portes Obertes

El passat dia 10, l'Escola de Vilanova va participar en les Jornades de Portes Obertes de la UPC d'aquest any. Estudiants de batxillerat van estar tort el matí entre nosaltres per visitar les diverses instal·lacions del Campus i participar en diferents tallers.
Les properes JPO estan previstes pels dies 2 d'abril i 18 de maig.

Imatges JPO

Premi equit@t

Els Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han convocat el Premi Equit@t per a la promoció i el foment de les dones en l’àmbit tecnològic de les TIC i aconseguir una major presència tant en el món acadèmic com professional. L’ambiciós objectiu final és arribar a l’equitat de gènere en el sector TIC. Les candidatures es poden presentar fins el 8 de març.

Concurs d'invents de Canyelles

L’Ajuntament de Canyelles i l’escola Sant Nicolau, situada al municipi, convoquen el 5è Concurs d'invents de Canyelles amb l'objectiu d'incentivar esperit investigador i científic. Els invents poden basar-se en idees prèvies o bé a objectes ja existents. No obstant això, el procés d'invenció pot incloure modificacions o innovacions que deriven cap a quelcom inèdit.

Bases

Cobrament Loteria de Nadal

El termini per al cobrament de la devolució de la loteria de Nadal acaba el 31 de març. Cal portar les participacions.

HORARI:
Mati - Dilluns a divendres - 09.00h. a 13.00h.
Tarda - Dimarts i dijous - 16.00h. a 17.30h.

Detecció Ones gravitatòries

Fa cent anys Einstein va proposar l'existència d'ones gravitatòries a la serva Teoria de la Relativitat General (1915). No s'havien trobat fins ara (detecció: 14/09/2015; presentació oficial: 11/02/16). En aquest vídeo expliquen en 3 minuts de forma senzilla i entenedora: què són, com s'han dectectat i per què són importants:

Gravitational Waves Explained

Com es diu al darrer Informacions de biblioteques, a UPC Commons es pot descarregar lliurement el llibre de rabiosa actualitat sobre aquest tema:

LISA. Una historia viva (J. A. Lobo, 2011)

I per últim, com que hi ha equips de l'Institut de Ciències de l'Espai (ICE) de BCN que participen activament en la missió LISA Pathfinder (llençada el 2 de desembre de 2015 i que ha de testejar la viabilitat de l'observatori espacial d'ones grav. LISA), dilluns 22 hi ha una xerrada sobre el tema que es pot seguir en "streaming":

La missió LISA Pathfinder: aprenent a escoltar l’Univers amb les ones que Einstein va predir

Conferència |  Dilluns 22 | 18h30
Cicle:
DILLUNS DE CIÈNCIA: L'Univers vist pels satèl·lits
Dr. Carlos F. Sopuerta (ICE-CSIC/IEEC)

Emissió en Streaming: http://www.streamingbarcelona.com/ plataforma/residenciainvestigadors/

Sala d’Actes
C/Hospital, 64 - 08001 Barcelona
Entrada lliure

Aire fresc en aquests temps de missèria intel·lectual i moral que vivim.

M. Moreno

Dep. Física