núm. 344 - Setmana del 4 d' abril de 2016

2a Jornada de Portes Obertes

El passat dissabte, prop d'un centenar de persones van assistir a la 2a Jornada de Portes Obertes que s'ha organitzat aquest any al Campus de Vilanova. Els estudiants preuniversitaris, acompanyats per les seves famílies, van poder visitar l'edifici principal del Campus.

Simposi de Treballs de Recerca de Batxillerat

El proper 21 d'abril celebrarem el Simposi de Treballs de Recerca de Batxillerat.

En aquesta edició es reconèixerà l'esforç dels alumnes donant-los la possibilitat que realitzin una formació de curta durada, visita formativa, o fins i tot un esmorzar amb un professor per parlar del tema i establir futures col·laboracions... un primer contacte amb la universitat.

Aquesta iniciativa ja us la vam fer saber fa unes setmanes i diversos grups ja van mostrar el seu interès. Hem volgut però fer la llista de treballs extensiva a tot-hom, per que de ben segur que alguns d'ells despertaran curiositats.

Podeu enviar els vostres suggeriments i oferiments al sotsdirector de Relacions Internacionals i Promoció, Joan V Castell (castell@tsc.upc.edu ). Preferiblement abans de dilluns vinent.

Els treballs de temàtica tecnològica que es presentaran són els següents:

2016 : Els mosaics a Vilanova i la Geltrú. Una mirada matemàtica a la bellesa de la nostra vila

2016 : Disseny i creació d'un videojoc

2016 : Projecte d'electrificació d'un poblat xilè

2016 : Un espectacle de dansa des de l'Art i la Física

2016 : Creació d'un videojoc per a realitat virtual

2016 : Estudi d'accessibilitat i proposta d'un nou model adaptat per a persones amb mobilitat reduïda al nucli de Sitges

2016 : Estudi i catalogació de les barraques de pedra seca

2016 : Construcció i programació d'un braç robòtic

2016 : Construcció d'un pont llevadís amb programacíó en Arduino

Novetats de la Unitat de Suport a la Recerca

La nova ubicació del es persones de la Unitat de Suport a la Recerca del Campus és la següent:

EPSEVG (Edifici A). Oficina Oberta:
- M. Eugènia Esbri. Telf. 93 896 72 56
- Maria Raya (dimarts i dijous). Telf. 93 896 72 97
- Yolanda Collado (dimarts i divendres) Telf. 93 896 72 61

Neàpolis
- Mercè Cabané (dijous matí estarà ubicada a EPSEVG) Telf. 93 896 72 84

CTVG
- Helena Querol. Telf. 93 896 72 55
- Yolanda Collado (dilluns, dimecres i dijous). Telf. 93 896 72 61

XV edició del Premi FIAPAS

La Confederación Española de Familias de Personas Sordas ha fet pública la convocatòria de la XV edició del Premi FIAPAS per a tasques de recerca en deficiències auditives, d'aplicació en les categories de Sanitat, Educació i Accessibilitat.

L'objectiu del premi és la promoció i divulgació de les investigacions i estudis d'interès educatiu, mèdic, tècnic i social.

El termini de recepció dels treballs finalitzarà el 8 de setembre de 2016.

Springer

S’ha renovat l’acord amb Springer mitjançant el qual els usuaris de la UPC poden accedir durant tot l’any 2016 als títols de les col·leccions d’Engineering i d’Energy.

Al canal YouTube d’Springer trobareu diferents vídeotutorials, en castellà.

Proves Cangur 2016

El dia 7 d'abril, l'Escola acollirà les proves Cangur que realitzaran els estudiants d'ESO i Batxillerat dels centres educatius del Garraf, que s'hagin inscrit.

Aquells membres de la comunitat universitària que tinguin interès en col·laborar en el desenvolupament de les proves poden posar-se en contacte amb el sotsdirector Joan V. Castell abans de dimecres.

Busquem PDI interessat en col·laborar amb el Grup de treball de la nova Bibliotècnica

Dia: 20 d'abril
Hora: 12h a 13h
Lloc: Biblioteca Rector Gabriel Ferraté (Campus Nord)
Es tractarà d'una xerrada informal per poder conèixer la satisfacció/insatisfacció amb el producte actual, així com per poder escoltar les vostres propostes i crear un nucli de testers per la fase de desenvolupament.
La reunió serà conduïda per companyes del Servei de Biblioteques.
Interessats, podeu posar-vos en contacte amb la Silvia Colás (silvia.colas@upc.edu), abans del 6 d'abril (inclòs)

Conferència

El TEC de Monterrey organitza un esmorzar-conferència amb el títol El Modelo Educativo del TEC 21 (Modelo educativo basado en retos)", a càrrec del Dr. Carlos Astengo, director del Centro de Desarrollo Docente e Innovación Educativa, on es tractarà el tema de les estratègies que el TEC està impulsant en Innovació docent i els canvis educatius al món.​

L'acte tindrà lloc a la Sala Biblioteca del Rectorat el proper dimecres dia 6 d'abril, a les 9,30 hores.