núm. 347 - Setmana del 25 d' abril de 2016

La Mesa Nàutica de VNG presenta a la UPC una proposta per implantar estudis de grau i post-grau a la ciutat

El dimarts passat, 29 d'Abril. Neàpolis va acollir la sisena reunió de treball de la Mesa Nàutica de Vilanova i la Geltrú. Aquest òrgan de treball conjunt entre administracions púbiques, agents econòmics, socials, educatius i universitaris.

La Mesa Nàutica va presentar una relació d'estudis universitaris vinculats amb el mar, i es vol aconseguir realitzar accions conjuntes (Mesa Nàutica-UPC), per presentar davant la Generalitat de Catalunya amb la finalitat d'aconseguir estuids reglats d'enginyeria mecànica i oceanogràfica a la capital del Garraf.

Aquests treballs es troben en fase d'estudi.

Workshop del projecte JericoNext a Vilanova

Els dies 19 i 20 d'abril s'han realitzat a l'EPSEVG unes jornades de treball sobre el projecte europeu JericoNext, on participa SARTI. SARTI ha actuat com a amfitrió organitzant aquestes jornades que han reunit una desena d'experts d'un projecte que gira al voltant dels observatoris submarins cablejats, com és el cas de l'OBSEA.
Els participants han quedat molt contents amb l'enfocament que se li ha donat al workshop d'on s'han extret conclusions molt satisfactòries.

Llibre de lliure distribució:

El professor Manel Moreno ha publicat el llibre: Cultura, salud, cine y televisión" S. Brigidi (ed), Publicacions URV (2016).

És un llibre que es pot descarregar de forma gratuïta, animeu-vos a llegir-lo!

Programació del CUM en el marc de la fira Blau-Verd de VNG

La programació inclou conferències de caire biològic i científic. Una d'aquestes se centrarà en l'activitat del submarí ICTINEU 3 en l'àmbit de l'arqueologia i la biologia submarina.

Del 28 d'abril al 6 de maig, l'auditori de Neàpolis acollirà la programació del Campus Universitari de la Mediterrània amb motiu de la celebració a Vilanova i la Geltrú de la fira Blau-Verd els dies 7 i 8 de maig d'enguany. La programació que impulsa la Regidoria d'Innovació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú aborda qüestions d'àmbit científic i tecnològic amb el rerefons del mar i el medi ambient, que són l'eix central de la fira Blau-Verd.

Sessió informativa del Màster MUESAEI

26 d'abril, a les 12.0 h i a les 19 h de l'EPSEVG tindrà lloc la sessió informativa del màster:

L'objectiu d'aquest màster és la formació de professionals capaços de gestionar tot el cicle de vida dels sistemes intel•ligents, des del seu disseny fins al seu desenvolupament, implementació i verificació en qualsevol àmbit d'aplicació on es requereixin funcions de detecció, actuació i control.

Us animem a que convideu especialment als estudiants dels últims anys i projectistes a assistir-hi.

Face2Face 2016

Els pròxims dies 4 i 5 de maig l'Escola acollirà la dessena edició del fòrum d'empreses Face2Face. Aquest esdeveniment té com a objectiu facilitar els contactes entre els futurs enginyers i enginyeres i les empreses.

Les entrevistes entre empresa i estudiant  es duen a terme en el vestíbul de l’EPSEVG. Es tracta d’un contacte directe i personal on s’efectua un primer intercanvi d’impressions, que pot donar lloc a unes pràctiques en empreses o a una contractació laboral.

Xerrada: Matemàtiques i Art una relació necessària, professor Joan Gòmez

El professor Joan Gòmez presentarà una aproximació a la matemàtica involucrada en el món de l’ar a la xerrada: 'Matemàtiques i Art, una relació necessària' que es durà a terme dijous dia 5 de maig a les 18.30h a la biblioteca Joan Oliva i Milà.

Les places són limitades.

Inscripcions: Biblioteca Joan Oliva.