núm. 357 - Setmana del 4 de juliol de 2016

Tecnociència i Ciència Ficció: de King Kong a Einstein

El professor Manuel Moreno ha participat en la realització d'un curs MOOC, un recurs educatiu basat en l'ús de la ciència-ficció com a eina docent per analitzar i estudiar conceptes tecnocientífics.

L’objectiu principal del curs és proporcionar idees i orientacions per acostar la ciència i la tecnologia (tecnociència) als diferents nivells educatius i a la ciutadania, en general, prenent com a base la ciència-ficció. Es tracta de mostrar el potencial de la ciència-ficció, en les seves diferents manifestacions (cinema, literatura i còmic), per a motivar, interessar i capgirar actituds negatives vers la ciència.

Mostrar el potencial de la ciència-ficció, en les seves diferents manifestacions (cinema, literatura i còmic), per a motivar, interessar i capgirar actituds negatives vers la ciència. I fomentar la reflexió al voltant del progrés tecnocientífic

Tecnociencia y Ciencia Ficción: de King Kong a Einstein

AVALUACIO CURRICULAR - 7 de juliol de 2016

El proper dijous 7 de juliol tindrà lloc l'avaluació curricular corresponet a la Fase Inicial i la Fase Final dels estudis de Grau de l'EPSEVG.

Es realitzarà a l'aula màster AA-101 amb l'horari següent:

Comissió Coordinació Docent - Tots els Graus        - Fase Inicial:  9.30 h

Comissió Grau en Enginyeria Elèctrica                    - Fase Final:  10.30 h

Comissió Grau en Enginyeria Electrònica Ind i Aut. - Fase Final:  11.00 h

Comissió Grau en Enginyeria Informàtica                - Fase Final:  11.30 h

Comissió Grau en Enginyeria Disseny Ind i D.P.     - Fase Final:  12.00 h

Comissió Grau en Enginyeria Mecànica                  - Fase Final:  13.00 h

Final: 14.00 h

José Antonio Román, Sotsdirector Cap d'Estudis de l'EPSEVG

Proves del Software de les aules

Entre el 4 i el 18 de Juliol es podran fer proves i informar de problemes, si és el cas, del software instal·lat a les aules.

Podeu consultar les vostres 39 peticions d'aquest curs a:  (TAULA PROGRAMARI peticions 2016-2017)

Recordar-vos que estem a la vostra total disposició en els Serveis Tècnics del Campus (STIC-67719, STL-67710), o mitjançant stic.epsevg@upc.edu per qualsevol dubte, consulta o incidència relacionada amb el tema que ens ocupa.

Accés a la Biblioteca Digital de la UPC

El passat mes d’abril vam posar en marxa l’eBIB, el nou servei d’accés als recursos digitals  d’informació científica contractats de la Biblioteca Digital de la UPC (llibres, revistes i bases de dades) en dues fases:

-  A partir del 26 d’abril, per accedir a la Biblioteca digital des de fora de la UPC (accés remot).
-  A finals del curs acadèmic 2015-16, per accedir a la Biblioteca digital des d’ordinadors i dispositius connectats a la xarxa de la UPC.

Ara us informem de què, a partir d'aquesta primera setmana de juliol, per accedir als recursos electrònics contractats de la Biblioteca digital haureu d’autenticar-vos amb el nom d'usuari i contrasenya de la intranet/campus virtuals de la UPC, tant si ho feu des d’equipaments connectats a la xarxa UPC com si voleu consultar la Biblioteca Digital des de fora de la UPC.

Aquesta modalitat d’accés, que funciona amb el sistema d’autenticació de la UPC, és personal i intransferible i funciona de la manera següent:

1.     La connexió a l’eBiB s’activa automàticament quan s’accedeix als recursos des del Catàleg de les biblioteques de la UPC, de Metalib, del botó SFX o des de Google Scholar.
2.     Quan l’accés es fa des de la pàgina de resultats d’un cercador extern (com Google), d’una drecera, d’una adreça d’interès (favorits) o d’una pàgina web (Bibliotècnica, Publica, Atenea, Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya), cal instal·lar-se un botó al navegador.

Trobareu totes les instruccions a Bibliotècnica-Accés a la biblioteca digital:  http://bibliotecnica.upc.edu/colleccions/ebib

Si necessiteu ajut o qualsevol aclariment, contacteu amb la vostra biblioteca o a l’adreça: info.biblioteques@upc.edu

Cordialment

Dídac Martínez

Director del Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius. UPC

C/ Jordi Girona, 31 edifici TG

08034 Barcelona

Tel. 934016138  Fax 934015665

didac.martinez@upc.edu

Propera reunió del Màster de Disseny EPSEVG

El pròxim dimecres, dia 6 de juliol a les 12 h, es durà a terme una reunió del Màster de Disseny EPSEVG.

Servei de Prevenció de Riscos UPC revisarà laboratoris d'EPSEVG

El Servei de Prevenció de Riscos UPC revisarà laboratoris d'EPSEVG, el pròxim dijous, dia 7 de juliol per avaluar diferents laboratoris en màteria de riscos laborals i efectuar els informes pertinents.

Lectures dels TFG/TFM

La setmana que ve, de l'11 al 15 de juliol, tindran lloc les lectures dels TFG I TFM.