núm. 367 - Setmana del 17 d'octubre de 2016

Inauguració curs acadèmic 2016-2017

El passat dia 13 d'octubre es va inaugurar el curs acadèmic 2016-2017. La lliçó inaugural, titulada "Els estudis d'Enginyeria de Telecomunicació a Vilanova i la Geltrú (1984-2016). Una història d'esforç i d'èxit", va anar a càrrec del professor Antoni Barlabé.

Durant l'acte es va fer el reconeixement al personal que celebra vint-i-cinc anys de servei a l'Escola i al personal que s'ha jubilat durant el curs passat.

També es van lliurar els premis als millors expedients, premis Glup, premi del 13è concurs de la carpeta  UPC, i el reconeixement als alumnes de secundària que han obtingut qualificacions destacades a les Proves Cangur.

Vilanova Design Day

Dijous passat es va celebrar la 1a Edició del Vilanova DesignDay, una iniciativa de l'Escola i promoguda pels estudiants.

Durant la jornada es van dur a terme diferents workshops relacionats amb el disseny i activitats lúdiques.

Jaume Monasterio, estudiant de l'EPSEVG, millor esportista universitari 2016

L'estudiant del Grau d'Informàtica, Jaume Monasterio, va aconseguir 5 medalles al Campionat Europeu Universitari 2016 celebrat aquest estiu a Croàcia, en la modalitat de natació adaptada.

El passat 29 de setembre, va ser guardonat com a millor esportista universitari absolut de l'any durant l'acte de cloenda dels Campionats de Catalunya Universitaris.

Lectura de Tesis

El passat divendres, 14 d'octubre, Ramon Guzmán del Departament d'Enginyeria Sistemes Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII) va llegir la Tesi Doctoral dirigida pel professor Dr. Luís García de Vicuña.

Titol: "Control de convertidores trifásicos mediante imposición de dinámica y estimadores".

Resum: "Esta tesis se centra en el control de tres convertidores de potencia trifásicos. Se usará un modelo matemático del convertidor adecuado para cada uno de ellos en un filtro de Kalman. Las variables estimadas por el filtro serán utilizadas en un control en modo deslizamiento que proporcionará las dinámicas deseadas en cada caso."

La recerca de la UPC cada vegada més visible i oberta

La importància de mostrar públicament i en accés obert els resultats de la recerca produïda a una universitat o país ha fet que la Direcció General de Recerca de la Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya decidís crear el Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya (PRC), un projecte la coordinació del qual assumeix el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya

Té per finalitat visualitzar i difondre des d'un únic lloc l'activitat investigadora que es duu a terme a Catalunya en quant a investigadors, publicacions, grups i projectes de recerca per a la comunitat científica internacional, empreses, organitzacions finançadores i públic en general, facilitant així l'accés obert a la producció científica. A llarg termini, l'objectiu també és simplificar els processos de gestió i recolzar els d'avaluació.

A diferència del portal FUTUR, al PRC només es mostren aquells investigadors/es que disposen d’un codi ORCID informat a DRAC. El número ORCID (Open Researcher and Contributor ID) és un identificador que intenta resoldre els problemes que poden sorgir en la identificació dels noms dels investigadors. Aquest número, que és acceptat a nivell internacional, impedeix les confusions dels noms personals i afavoreix la recuperació més completa de la producció atribuïble a un únic autor. Si necessiteu suport per obtenir el vostre ORCID, contacteu amb la biblioteca a: biblioteca.epsevg@upc.edu

La propera actualització del PRC està prevista per al novembre d'enguany. Si voleu posar-vos-hi en contacte, podeu escriure a: prc.contacte@upc.edu

L'equip Epsevg Racing Team a RTVE

Avui a les 18 h i 00:30 h en reposició, el canal Teledeporte emetrà un reportatge amb l'equip de la moto de combustió de la nostra escola, Epsevg Racing Team, juntament amb l'equip de Terrassa.

Lectura tesi doctoral

Departament: Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica
Títol:  “Characterization of Aluminum Silicon/Short Carbon Fiber Composites Fabricated by Novel Thixomixing Method”.
Doctorand:  Ebrahim Akbarzadeh
Directors:  Dr. Josep A. Picas Barrachina i Dra. M. Teresa Baile Puig

Dia: 20 d’octubre de 2016

Hora: 12:00h.

Lloc: aula Màster de l'EPSEVG.

El Dia de la Fotònica a Monocrom

L'empresa Monocrom, dedicada al disseny i fabricació de dispositius làser, ha convidat als estudiants de l'EPSEVG a visitar l'empresa amb motiu del Dia de la Fotònica aquest divendres, dia 21.

+Info

50è aniversari de la promoció del 66

El proper divendres, 21 d'octubre,  a partir de les 10 h tindrà lloc a l'Escola, la Trobada d'exalumnes de la promoció del 66  per celebrar el 50è aniversari de l'acabament dels seus estudis.