núm. 368 - Setmana del 24 d'octubre de 2016

EPS providers meeting. Lodz, Poland

L'Escola ha participat en la reunió anual del programa EPS que ha tingut lloc a Polònia durant els dies 20 i 21 d'octubre.

Jornada inaugural del Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica

El passat divendres, va tenir lloc la presentació de la 7a edició del Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica que s'imparteix a l'EPSEVG. L'acte va ser presentat pel professor de l'Escola i director del Màster, Ignasi Perat, a les instal·lacions del Museu del Ferrocarril.

El professor Dr. Chema Ibáñez convidat a la Universitat de Mondragón

El passat 11 d'octubre el professor de l’EPSEVG, Dr. Chema Ibáñez va participar a les jornades sobre Disseny Centrat en l'Usuari (DCU) que organitza el Diseinu Berrikuntza Zentroa (DBZ) de Mondragon Unibersitatea (País Basc) i que en aquesta edició va comptar amb la col·laboració de Telefónica (R+D).

Participant com a ponent a la sessió matinal per transmetre les seves experiències sobre recerca aplicada per innovar a la disciplina del DCU i també com a dinamitzador dels workshops que es van celebrar a la sessió de tarda, Chema Ibáñez valora molt positivament tant el plantejament com la seva participació en aquesta jornada.

Ciència de pel·lícula: 7 (mini)articles sobre el film The Martian (2015)

Publicació de 7 d'articles al voltant de la ciència del film The Martian (Ridely Scott, 2015) a la web del diari Heraldo de Aragón, suplement Tercer Milenio:

¿Podría un astrononauta sobrevivir con lo puesto y poco más en Marte?

La complicación de recrear la gravedad marciana

Una tormenta de polvo marciana demasiado destructiva

Un traje naranja para el Planeta Rojo

Ingenio de ingeniero, a prueba en suelo marciano

Viajar a Marte es tecnológicamente posible

La vuelta desde Marte, un reto por resolver

Trobada del 50è aniversari de la promoció d'Enginyers del 1966 de l'EPSEVG

El passat divendres, 21 d'octubre es va celebrar el 50è aniversari de la promoció de 1966 a l'Escola. L'esdeveniment va iniciar-se amb la benvinguda i un acte institucional on van prendre part representants de l'Escola, l'Ajuntament i el Col·legi d'Enginyers Tècnics. Tot seguit es va fer una visita per les instal·lacions de l'Escola. La celebració va cloure amb un dinar al restaurant Marejol de la nostra ciutat.

Setmana Internacional de l'Accés Obert a la UPC

Del 24 al 30 d’octubre les Biblioteques de la UPC se sumen a la celebració de la Setmana Internacional de l’Accés Obert amb diferents activitats per a promoure l'accés obert a les publicacions científiques. Consulteu tot el programa i seguiu el hashtag #OAWeekUPC2016 amb Twitter.

Per aquest motiu s'ha realitzat l'estudi Accessibilitat en obert dels articles UPC publicats al 2015: anàlisi dels 25 articles més citats, on es presenten els 25 articles publicats el 2015 més citats i el grau d'obertura a diferents plataformes, com ara UPCommons, ArXiv.org, ResearchGate i les web de les editorials. Els resultats de l'anàlisi mostren que 20 dels 25 articles més citats publicats al 2015 estan en accés obert; entre aquests, els 11 articles més citats.

Si necessiteu assessorament per publicar en obert els vostres articles, us podem ajudar.

General Assembly del projecte europeu EMSO-DEV

Dies 24 i 25 d'octubre el grup de recerca SARTI reuneix més de 30 investigadors a l'Assamblea General del projecte EMSO-DEV.

Martech 2016

Del 26 al 28 d'octubre, el grup de recerca SARTI co-organitza una nova edició del Martech Workshop, que en aquesta ocasió se celebra al CMIMA

Sopar/Conferència al Foment Vilanoví (Tribuna Vilanova) a càrrec de: Enric Fossas i Colet (rector de la UPC)

El dijous, 27 d'octubre, el Rector de la UPC Enric Fossas participarà en la Tribuna Vilanova que organitza el Foment Vilanoví amb col·laboració amb el Diari de Vilanova.

Presa de possessió del Director de l'Escola

El 3 de novembre, el rector de la UPC, Enric Fossas, nomenarà Frederic Vilà Martí, director de l'EPSEVG.

La pressa de possessió serà a les 11h a la Sala de Juntes de l'EPSEVG.