núm. 470 - Setmana del 1 de abril de 2019

Calendari d'actes integrats de l'EPSEVG del Gener - Juliol de 2019

Es presenta la primera versió del calendari d'actes integrats de l'EPSEVG del Gener - Juliol 2019.

En aquest calendari es recullen les dates de celebració de la Junta d'Escola, la Comissió Permanent, la Comissió d'Economia i Infraestructures, la Comissió de Coordinació Docent i les diferents Comissions de Titulació de Graus i Màsters de l'EPSEVG. Així mateix, es recullen diferents actes de promoció (Jornades de Portes Obertes de l'EPSEVG, Xerrades de Promoció d'Estades Internacionals, Saló de l'Ensenyament i Saló Futura, Zona-E Vilanova, 11è Simposi de Treballs de Recerca de Batxillerat, ...).

També es recullen actes d'extensió universitària, com la Diada Castellera, així com altres tipus d'actes, com per exemple, el Face to Face o el TEDxUPC. També remarcar que s'inclouen els principals actes de tipus docent de l'EPSEVG, com per exemple els períodes d'avaluació i reavaluació, les dates de lliurament de les notes i la data límit de dipòsit del TFG/TFM.

Aquest calendari, si s'escau, s'anirà actualitzant periòdicament.

Calendari actes integrats

Impulsa el teu projecte d’innovació: convocatòries d’ajuts i serveis 2019 - Sessió informativa

El passat dijous dia 28 de març de 2019, va tenir lloc a l’aula ferroviària de l’EPSEVG, una sessió que portava per títol “Impulsa el teu projecte d’innovació: convocatòries d’ajuts i serveis 2019”, coorganitzada per ACCIÓ, Node Garraf i el Campus de Vilanova i la Geltrú.

La benvinguda va anar a càrrec del Director de l’Escola, en Frederic Vilà, i la Sra. Cristina Fabián, delegada d'ACCIÓ a l'Alt Penedès, Garraf i Maresme. Aquesta sessió informativa va tenir com a objecte presentar tots els programes que hi ha oberts; TECNIOspring Industry, Nuclis Internacionals, ERA-net MANUNET III, Horizon 2020 i el Servei d’acompanyament i cerca de socis tecnològics. Els tècnics i tècniques d’ACCIÓ van explicar l'estructura, continguts i metodologia dels diferents programes, també es va tenir temps per donar resposta a preguntes i inquietuds per part dels assistents.

Un cop finalitzada la sessió es van dur a terme reunions personalitzades amb els tècnics i tècniques de cada àmbit amb les 17 empreses que hi van assistir i els dos grups de recerca del Campus, amb l’objectiu de veure quins ajuts o convocatòries s’ajusten millor a les seves necessitats.

Presentació del llibre de Miquel Altadill: Dades per a la història de Vilanova

El passat 28 de març 2019 a la Sala d’Actes de l’EPSEVG, en Miquel Altadill, enginyer tècnic exalumne de la nostra Escola, ens va tornar a sorprendre amb la presentació del seu nou llibre, que s’afegeix a la més de quarantena de llibres que ha escrit.

L’acte va ser presentat pel director de l’Escola, en Frederic Vilà, per la Sra. Paquita Roig arxivera de Vilanova i pel Mossèn Pere Milà rector de les Parròquies de Sant Antoni Abat i de la de Santa Maria de la Geltrú.

Tots els presentadors van coincidir en la capacitat que tenen els llibres d’en Miquel d’encuriosir a tothom, i fer agafar interès per saber més sobre la història vilanovina. Se li ha donat el nom d’historiador local.

El libre del Miquel mostra la seva gran estimació per Vilanova donant-nos a conèixer el seu passat, explicant-nos anècdotes, ensenyant-nos d’on venim. És un home, que malgrat no ser jove, és incansable i té una memòria poc usual. El llibre es basa en un recull detallat i per ordre cronològic dels fets més importants de la història vilanovina d’entre el 1000 i el 1700.

Nou servei d'informació sobre patents

Vols sol·licitar el registre d'una invenció?

A les biblioteques de la UPC et podem ajudar a fer cerques a la base de dades Derwent Innovation Index abans d'adreçar-te a l'Oficina de Patents del Servei de Gestió de la Innovació de la UPC.

Així trobaràs recursos que et podran ser útils per trobar informació (patents existents, publicacions sobre el que es vol patentar. etc.) abans de sol·licitar registrar una invenció. Un equip de bibliotecaris de la UPC estaran al teu servei per fer cerques a aquesta bases de dades. Contacta-hi!

Recordatori de la celebració de la Zona E

Com ja sabreu, els dies 4 i 5 d'abril se celebrarà la Fira d'Ensenyament Postobligatori del Garraf per mostrar l'oferta educativa de la comarca.

L'EPSEVG serà present a la Fira per mostrar, com cada any, els seus estudis universitaris de Graus i Màsters a la ciutat de Vilanova i la Geltrú i comarca del Garraf.

Els horaris d’atenció al públic de la Fira són els següents:

Dijous dia 4: de 9.00 h. a 14.00 h. i de 17.00 h. a 20.00 h.
Divendres dia 5: de 9.00 h. a 14.00 h.

Més informació.