núm. 480 - Setmana del 17 de juny de 2019

Projectes seleccionats en la segona promoció de l'Espai Emprèn UPC Vilanova

Just ara fa un any del primer tribunal per la selecció de projectes per a formar part de la primera edició de la preincubadora d’empreses del Campus de Vilanova i la Geltrú.

El passat dijous, dia 13 de juny, va tenir lloc, a l'edifici Neàpolis, la defensa dels projectes que formaran part de la segona promoció que sortirà de la preincubadora d'empreses "Espai Emprèn UPC Vilanova".

D'un total de 10 projectes que van presentar candidatura, van ser escollits 4. El projectes seleccionats estan tots relacionats amb els de l’enginyeria, entre ells està el projecte Movurb que dóna solució a problemes de la mobilitat urbana, o el projecte Abeca Motors el qual té com a producte estrella un sistema de monitorització integral de motocicletes. Els altres dos projectes són Digitalmenu i Draining and power generation paviment. En el primer, el producte és crear cartes i menús digitals per a l’Hosteleria i en el segon es vol desenvolupar una llosa capaç de drenar l’aigua de la pluja i que sigui un element generador d’energia quan la gent hi circuli per sobre.

El tribunal estava format per: un representant de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, un de la Mancomunitat Penedès Garraf, la Cap de Secció del Departament d'Organització d'Empreses de l'EPSEVG, el Sotsdirector de d'Empresa i Equips Multidisciplinars de l'EPSEVG, el Cap de la UTG del nostre Campus i el tècnic responsable de l'Espai Emprèn UPC Vilanova.

El Pacte per l'Ocupació del Garraf fa seguiment de les mesures implementades

El passat 6 de juny les institucions i agents econòmics i socials de la comarca que integren el Pacte per l'Ocupació del Garraf 2018-2020, es van reunir per fer seguiment i valoració del primer any d'implementació.

En el decurs de l'acte es van presentar les mesures que ja s'estan desenvolupant a la comarca per al foment de l'ocupació.
A banda també es van presentar altres iniciatives, i per part del nostre Campus, es va parlar de la creació d'una aplicació informàtica web d’interès pels centres formatius, empreses i joves de la comarca perquè facilita l’accés de la informació sobre l’oferta formativa de la comarca, l’oferta de pràctiques i facilita els enllaços a les borses de treball de la comarca. La realització d’aquesta aplicació será per part dels serveis STIC de l’EPSEVG i de l’ETSEIAT.

Notícia del Butlletí de l'Ajuntament de Vilanovai la Geltrú.

Notícia del Consell Comarcal del Garraf.

Notícia del Canal Blau.

La fotografia ha estat cedida pel Butlletí de l'Ajuntament de Vilanovai la Geltrú.

VIII Jornada d’Innovació i Recerca docent a la Universitat, a l’Ensenyament Secundari i Primària

El Col·legi de Graduats i d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona organitza aquesta jornada per tal d'impulsar la innovació i la recerca en l’àmbit docent.

Degut a que aquestes necessitats són especialment visibles en l’àmbit científic - tecnològic es vol recollir les propostes que procedeixin de professionals de la docència com el professorat de la Universitat, que exposaran les seves innovacions/recerques i experiències docents que es puguin aplicar de forma transversal a qualsevol matèria.

La selecció d'aquests treballs es farà segons criteris que s'especifiquen al document adjunt i hauran de ser enviats i rebuts com a màxim el 30 de setembre de 2019, a les 24.00 h., en format PDF via correu electrònic a juan.soler@upc.edu .

VIII Jornada Innovació i Recerca docent

Trobada a l'Institut Andreu Nin del Vendrell

El passat 12 de juny vam realitzar una visita a l'Institut Andreu Nin del Vendrell on s'ofereixen cicles formatius d'àmbit tecnològic d'automoció, electromecànica de vehicles automòbils, automatització i robòtica industrial i disseny i fabricació mecànica.

Es va fer una visita als tallers mecànics, elèctrics i de robòtica.
Des de l'EPSEVG s'està impulsant un conveni de col·laboració.

Busquem becaris

Per al nou curs hi ha dues beques d'aprenentatge disponibles a la Biblioteca:

Les tasques a realitzar seran:

• Realització del curs en Habilitats Informacionals ( impartit per l'SBPA)
  • Aprenentatge i suport als serveis bibliotecaris adreçats als usuaris
  • Aprenentatge i suport a les col·leccions documentals de la biblioteca
  • Aprenentatge i suport als espais, instal·lacions i equipaments
  • Aprenentatge i suport de la biblioteca digital i els recursos electrònics

Farewell Ceremony de l'EPS i lliurament de diplomes a la Sala d'Actes

Després de les "Final Defenses" que tenen lloc aquesta setmana es tanca l'European Project Semester 2019 (EPS) de la UPC - Vilanova.

L'EPS ha estat una molt bona experiència pels estudiants internacionals i també pels estudiants locals i professorat que ha participat. A tots els nostre agraïment. També a les companyies, institucions i grups de recerca que han proposat els projectes de l'EPS que s'han dut a terme en aquesta ocasió.

El divendres dia 21 de juny a les 10.00 h. es farà l'Acte de Comiat i lliurament de diplomes a la Sala d'Actes.

Hi esteu tots / totes convidats / convidades!

Les fotografies corresponen a visites dels estudiants de l'EPS a Monocrom i el LAB.

Recordatori de les 8es Jornades de Teoria de Nombres

Del 25 al 28 de juny, a la nostra Escola tindran lloc les 8es Jornades de Teoria de Nombres .

Les Jornades estan organitzades pel Seminari de Teoria de Nombres de Barcelona (STNB) i la Universitat Politècnica de Catalunya.