Coberta “Sostenible” de l’Escola

El projecte inicial de la coberta de l’edifici VG1 del Campus  preveia la instal•lació d'equipaments d'energies renovables. El pressupost de la UPC per a la coberta només ha cobert per a l’extracció de les plaques de fibrociment i l’aïllament hidròfug de la mateixa. Des de la direcció es vol recuperar l’esperit del projecte inicial i aconseguir la instal•lació de diferents sistemes de producció d’energia renovable (ER) a la coberta.

Ara cal definir la fase de disseny del projecte. Es convida a participar a la comunitat universitària assistint a la reunió del dijous 8 d’abril de 12ha 14h a l’Aula Màster. La manera de participar és molt variada,
- Teniu material d’ER i el voleu instal•lar a la teulada per fer pràctiques i/o recerca.
- Teniu contactes d’empreses d’ER que poden estar interessades en fer ús dels seus productes.
- Voleu utilitzar aquest tipus d’instal•lacions en les noves assignatures de Grau.
- Aportar idees, etc.

El projecte té tres propòsits diferenciats.

1.- Docència: Millorar la docència en energies renovables als nous Graus.
2.- Recerca: Facilitar que grups de recerca que treballen en energies renovables puguin instal•lar els seus equipaments.
3.- Promoció i Difusió: Donar visibilitat de l’Escola a la ciutat de Vilanova i promocionar la tecnologia als instituts del nostre entorn.

Tot seguit es descriuen aquest objectius:

1.- Docència: els equipaments d’ER han de servir per fer pràctiques dels estudiants. Tant des de la vessant de producció d’energia (Graus d’enginyeria elèctrica i enginyeria mecànica), de regulació i control (Grau d’enginyeria electrònica), disseny de nous components (grau de disseny), com des de la vessant de transmissió de dades i tractament de la informació (Grau d’enginyeria TIC).

2.- Recerca: en el nostre Campus hi ha grups que estan fent recerca en temes energètics, i si ho consideren oportú podrien instal•lar equipaments en la coberta per fer el treball de camp.

3.- Promoció i difusió: es tracta de què totes les instal•lacions puguin ser visitades per estudiants de primària i secundaria. A tal efecte, per cada instal•lació es preveu dissenyar un panel explicatiu del seu funcionament, així com panels dinàmics que proporcionin dades en temps real i històriques de producció d’energia que permetin mostrar l’efectivitat d’aquest tipus d’instal•lacions.
Aquest punt és de cabdal importància tant per a incentivar l’estudi de cicles tecnològics en els estudiants de primària com per millorar la captació d’estudiants de secundària. Així mateix és el que ens pot permetre captar fons de diferents administracions i sectors empresarials, donada la visibilitat i difusió que aquest tipus de “show-rooms” aconsegueixen.

Us esperem a la reunió del 8 d'abril a les 12h a l'Aula Màster.

Tel. 93 896 77 01 - Email info.epsevg@upc.es - Copyright 2017