Visita de treball al Museu de Disseny de Barcelona

El passat dimecres dia 15, el José Miguel Quiñones i la Maria Hortènsia Álvarez van visitar el Museu de Disseny de Barcelona i el seu Centre de Documentació.

L'objectiu de la trobada va ser fer una primera presa de contacte per iniciar la col·laboració entre l'EPSEVG i el MDB després de la signatura del corresponent conveni marc. La valoració va ser molt positiva i ara s'obre un termini per concretar les accions de col·laboració.

El Museu del Disseny de Barcelona és el museu de les arts de l’objecte i del disseny, producte de la integració de les col·leccions del Museu de les Arts Decoratives, el Museu de Ceràmica, el Museu Tèxtil i d’Indumentària i el Gabinet de les Arts Gràfiques de la ciutat. El Museu del Disseny conserva un triple patrimoni:

• les col·leccions històriques d’arts decoratives (mobiliari, ceràmica, vidre, teixits, rellotges, papers pintats, papers de guarda…).
  • les col·leccions de disseny (de producte, gràfic i de moda).
  • les arts d’autor dels segles XX-XXI (ceràmica d’art, esmalt d’art, joia d’art…).

El Centre de Documentació és un espai de consulta i recerca especialitzat en arts decoratives i disseny (gràfic, industrial, tèxtil, d'espais, de moda i de serveis). Té per objectiu reunir i preservar informació i documentació relacionada amb totes aquestes matèries, difondre-la i posar-la al servei de professionals i investigadors, amb la voluntat d'oferir un suport a l'estudi, la investigació, creació, reflexió, processos d'innovació i crítica especialitzada. Es tracta de més de 20.000 llibres (publicats entre el segle XVI i l'actualitat), més de 3.000 títols de revistes i altres materials com catàlegs comercials, catàlegs de subhastes, guies de colors, llibres de tendències, fotografia antiga, gravats de moda i més de 30 arxius d'institucions, empreses i professionals del sector.

Està obert a tot el públic especialitzat: investigadors, professionals i estudiants de disseny.

Tel. 93 896 77 01 - Email info.epsevg@upc.es - Copyright 2017