Conferència sobre Compressió de Dades al Campus de Castelldefels

El MASTEAM organitza setmanalment activitats, i el 6 de març de les 17.30 h. a les 18.30 h. a l'Aula C4 - 021 de l'EETAC, al Campus de Castelldefels, tindrà lloc una conferència a càrrec del Dr Jordi Portell (CEO de DAPCOM) amb el títol "Data compression for Space, ground and maritime applications".

Abstract: The Fully Adaptive Prediction Error Coder (FAPEC) is a data compression solution based on entropy coding. It was originally conceived by UPC and UB researchers to overcome some limitations of the CCSDS 121.0 standard for lossless data compression in space applications. It was later extended with a versatile framework and several pre-processing algorithms to support different kinds of data, from nanosatellite instrumentation to maritime sounders, also including structured or plain binary arrays, as well as text files. In this talk  we will briefly describe its operation principles, including the pre-processing stages currently available, framework features and use cases.

Aquesta xerrada és oberta a tota la comunitat universitària, però és d'especial interès pels estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica, i especialment per aquells que estan cursant o han cursat l'assignatura XAMU (Xarxes Multimèdia), on s'estudia la compressíó de dades aplicada als senyals audiovisuals i la seva transmissió sobre Internet. Recentment DAPCOM i el Dr. Portell han aparegut a  un programa de TVE (min 21:55-23:40) explicant la seva activitat.

Tel. 93 896 77 01 - Email info.epsevg@upc.es - Copyright 2017