Actes a l'EPSEVG amb motiu del dia de la Dona treballadora

Els passats dies 7 i 8 de de març de 2019 a l'EPSEVG vam commemorar el Dia de la Dona Treballadora i es van portar a terme una sèrie d'activitats:

- Dijous 7 de Març 2019 entre les 12.30 h. i les 14.30 h., aprofitant l'horari no lectiu del centre, es va avançar la celebració dia de la Dona Treballadora:

• Informació a la taula d’entrada del vestíbul, repartiment de “reflexions” i passeig per tota la zona reivindicativa plena de cartells i frases colpidores...El vestíbul de l'Escola va quedar ben guarnit amb margarites liles, escrits sobre micromasclismes en un paper penjat a la vidriera per part del públic que s'hi anava atansant, diverses pantalles amb passis de vídeos adients... Va quedar un espai molt acollidor que convidava a aturar-se al professorat i a l'alumnat. Una alumna del centre hi repartia llacets liles i diferents informacions sobre tot el material penjat per l'escola ....
  • Exposició “Pioneres” al vestíbul de l’edifici VGA" per cortesia de la Biblioteca. Una bonica col.lecció de científiques de la història amb explicació de la seva biografia.
  • Taula rodona al vestíbul: “Els micromasclismes, el sostre de vidre, la desigualtat salarial a la UPC”. La taula rodona va ser un espai de reflexió on el testimoni d'intervenció de les alumnes en moments d'assetjament ens va empoderar i fer agafar forces a totes i tots els assistents per intentar col.laborar amb la persona assetjada quan es detectin  casos similars. Referent als micromasclismes a l'EPSEVG, també es va comentar la sensació molesta d'un tracte diferent quan les alumnes fan preguntes, dubtes al professorat respecte a les respostes que es donen als nois en la mateixa situació. Les noies van manifestar la sensació com si estiguessin menys preparades per entendre el què els hi respon el professorat. Va ser un espai molt interessant i acollidor i va sorgir la idea de repertir moments com aquests en altres ocasions.
  • Pilar de dones Llunàtiques de la colla castellera del nostre Campus. La construcció va ser executada per dones en la seva totalitat, tant tronc com pinya on hi van participar llunàtiques, PAS i PDI. Tot el procés va esdevenir uns moments molt emotius.

En definitiva va ser una jornada molt viscuda per les persones que hi van anar participant al llarg del dia. La coincidència amb altres actes va fer que no fos tan participatiu com ho hauria pogut ser.

-Divendres 8 de març , dia de la dona treballadora, va ser un dia molt més reivindicatiu i de trobades per anar a les manifestacions de Vilanova i també les de Barcelona.

Tel. 93 896 77 01 - Email info.epsevg@upc.es - Copyright 2017