Ponència del professor Balduí Blanqué al CETIVG en la jornada de 'L'autoconsum i la valorització a la indústria 4.0'

El passat 6 de juny a la sala d'actes del CETIVG, va tenir lloc la jornada de 'L'autoconsum i la valorització a la indústria 4.0'.

El Dr. Balduí Blanqué Molina, del Departament Enginyeria Elèctrica, com expert en Gestió d’Energia de la UPC i professor del màster MUESAEI, va fer una intervenció de 30 minuts en aquesta jornada, exposant una ponència amb títol: “La indústria 4.0 per fer una revolució industrial sostenible”.

Va explicar què era la indústria 4.0 i què aportava a nivells energètics, com aquesta revolució podia ajudar a les empreses a ser més competitives, sent més considerades amb el medi ambient. També es van introduir tots els nous conceptes de la norma ISO50001, auditories energètiques sustentades en dades mitjançant IOT i aplicant indústria 4.0. També es van mostrar exemples reals sobre la millora en consums, estalvi energètic i estalvi econòmic en àmbits industrials. Finalment, es van veure nous models de negoci, lligats amb els temes d'economia circular, eficiència energètica, IOT i autoconsum.
Les empreses van estar molt interessades en saber quina seria l'estratègia per abordar els nous reptes i es va veure la importància de la formació d'experts com assessors energètics en tots aquests conceptes, considerant que la nostra Escola és un excel·lent partner acadèmic, amb expertesa amb els temes que es van tractar i hem de continuar formant a professionals de grau i de màster amb els coneixements actualitzats i útils per a desenvolupar els nous reptes que estan arribant.

En el següent enllaç de Node Garraf es troba el programa de la jornada de "L'autoconsum i la valorització a la indústria 4.0", el conjunt de les ponències i el recull de premsa amb fotografies.

Enllaç al reportatge de Canal Blau.

Una de les fotografies és gentilesa de Canal Blau.

Tel. 93 896 77 01 - Email info.epsevg@upc.es - Copyright 2017