Quines notes treuen els estudiants que utilitzen la biblioteca?

Durant el curs passat, la USIRE i la Biblioteca van col·laborar per realitzar aquest estudi conjunt: RENDIBIB 2019 - estudi pilot sobre rendiment acadèmic i ús de la biblioteca.

L’objectiu d’aquest treball ha estat conèixer quin és el rendiment acadèmic dels estudiants que utilitzen la Biblioteca de l’EPSEVG i saber si el servei de biblioteca repercuteix favorablement o no en la consecució dels estudis. La dada de rendiment acadèmic la va proporcionar la USIRE, a partir de la nota mitjana final del curs acadèmic 2018/2019 dels estudiants matriculats per primera vegada a l’EPSEVG i les dades de préstec i reserva de les sales de treball en grup les va aportar la biblioteca (les dades de préstec són les úniques dades que es poden extreure actualment dels nostres sistemes d'informació). En aquest estudi s’han anonimitzat les dades personals dels 275 estudiants (representa el 100%) que han participat en l'estudi.

El treball es pot descarregar i consultar en la seva totalitat, però les principals conclusions que s'han arribat, són:

• Els estudiants que més utilitzen el servei de préstec de la biblioteca són els que treuen notes entre el 4 i el 5,9. Per tant, en el marc d’aquest estudi, sembla que la biblioteca és bastant útil per a aquells estudiants que necessiten recursos per aprovar.
  • Els estudiants que gairebé no utilitzen el servei de préstec de la biblioteca són els que suspenen amb notes molt baixes (de 0 a 3,9) o aproven amb notes molt altes (de 7 a 10). La biblioteca no es presenta com a útil per als bons estudiants ni tampoc per als que tenen més dificultats.
  • Les dones, tot i ser menys proporcionalment, són les que més utilitzen el servei de préstec.
  • Per titulacions, els estudiants d’Enginyeria Informàtica són els que menys transaccions de préstecs han fet, els estudiants d’Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte són els que han fet més ús de les sales de treball en grup i els estudiants de Fase Inicial, són els que han fet més préstecs en general.

Tel. 93 896 77 01 - Email info.epsevg@upc.es - Copyright 2017