Participació a l'Igualòmetre ubicat a l'Escola i a la Biblioteca, i llegida de manifest

Activitats del dijous dia 5 de març per homenatjar el Dia Internacional de la Dona (8 de març): Concentració de tota la Comunitat de l'EPSEVG al vestíbul de l'Escola.

Amb la il·lusió que la comunitat de l'EPSEVG pugui i vulgui aturar-se 15 minuts de la seva tasca professional i acompanyar-nos, informem de les següents activitats:
Dia: 5 de març de 2020
Hora: 12:15 h. – 12:30 h.
Lloc: Vestíbul de l’Escola

Activitats:

• Trobada al vestíbul
  • Lectura del manifest unitari de la "Comissió de Dones de Ciència" per part de docents, PAS i estudiantat.
  • Foto de totes les dones EPSEVG presents.
  • Inauguració dels dos “Igualòmetres” que estaran col·locats en dos plafons, ubicats, un a l’edifici VGA (entre la porta del bar i la delegació d'estudiants) i l’altre, a la porta de la biblioteca. L'igualòmetre estarà disponible al llarg d’una setmana, del 5 al 12 de març.
  • Inici del taller sobre "relacions, gènere i violències masclistes" per a l’estudiantat.
  • Tornada de la resta de membres de la comunitat a les seves ocupacions.

· Què és l’Igualòmetre?
És una tècnica que s’ha originat a l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB). A la nostra Escola, li hem introduït alguna modificació.
Serveix per mesurar de forma aproximada la Igualtat de Gènere dels Campus, és a dir, és una forma de percebre el parer sobre la igualtat de gènere a la nostra comunitat en diferents aspectes del seu dia a dia.

· En què consisteix?
És un taulell on hi haurà 4 preguntes i cada una d’elles portarà una escala graduada entre 0 % (zero igualtat) i 100% (màxim d’igualtat) per recollir les respostes de cada persona en funció del seu criteri sobre la igualtat.

· Com es recullen les respostes ?
Cada persona en funció de si és dona, home, o no binari, enganxarà un màxim de 4 gomets de color diferent, un per a cada pregunta i en el lloc de l’escala que consideri segons el seu criteri sobre la igualtat en l’aspecte que pregunta. Els gomets estaran en una tauleta.
Colors: Dones: Vermell; Homes: Groc; No binari: Blau
Bústies: Per deixar els vostres comentaris o a través d’un codi QR que trobareu.

· I després?
S’analitzaran les respostes i es visualitzaran gràficament per a treure’n algunes conclusions.
La comunitat podrà fer arribar els seus suggeriments al respecte.
Es faran arribar els resultats a l’Oficina d’Igualtat UPC (Gabinet d’Innovació i Comunitat) per tal d’analitzar i aconsellar si caldria prendre alguna acció.
Es portarà a Direcció per si hi ha alguna mesura a aplicar, si és el cas.

Us hi esperem!

Manifest CDC 8 de març 2020