núm. 125 - Setmana del 10 gener del 2011

Ja hi ha data per la signatura del conveni de col·laboració amb el Museu del Ferrocarril

El Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú i el Museu del Ferrocarril de la capital del Garraf signaran un conveni de col·laboració el proper divendres 21 de gener. L'acte estava previst per a mitjans de desembre, però diverses circumstàncies van obligar a aplaçar-lo per a més endavant. Per segellar l'acord, el museu del ferrocarril acollirà un acte simbòlic a partir de les 17h en què hi prendran part alguns dels representants de les dues institucions. A més, també s'espera la presència del rector de la UPC, Antoni Giró, i del director gerent de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles, Jaime Barreiro.

Tornen els horaris habituals, les classes i els exàmens

Avui dilluns, dia 10 de gener, tots els serveis i departaments del Campus han restablert els seus horaris habituals després d'aquestes dues últimes setmanes marcades per les festes de Nadal. L'inici de setmana també ha coincidit amb la tornada dels alumnes a les aules. Tant els estudiants de graus com els d'enginyeries tècniques estaran d'exàmens fins a l'última setmana de gener.

Copa Biker: la millor manera de cremar els torrons

El Club Esportiu de l'Escola ha donat el tret de sortida a la Copa Biker UPC-VNG. Al llarg del proper mig any, els integrants del club proposaran sis itineraris en BTT per descobrir el Garraf i el Penedès, tots ells puntuables per la competició. El primer de tots serà aquest mateix dissabte, dia 15 de gener, amb un recorregut per a tots els públics, nivells i edats, per posar en marxa la bici i les cames, cremar els excessos dels nadals i començar a conèixer tots els bikers que hi ha per l'Escola.

Es tracta d'un itinerari que permet adaptar els quilòmetres al nivell de cadascú. Els qui hagin ingerit més torrons poden arribar fins al Roc de Sant Gaietà (indret romàntic de la costa catalana) tot fent uns 50 quilòmetres. Si no, també es pot optar per descansar a Calafell i acabar amb poc més de 20. Es pot venir amb amics, parella o qui es vulgui. Només cal que feu la inscripció abans del divendres 13 de gener, a les 13h, al correu electrònic esports.epsevg@upc.edu. L'hora de sortida serà les 9h del matí a la porta principal de l'Escola.

Documentació

Últimes setmanes perquè el PDI demani el complement addicional de recerca

El PDI funcionari amb dedicació a temps complet (de les categories de CU, TU, CEU i TEU) té marge fins el proper divendres 28 de gener per sol·licitar a l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya el complement addicional de recerca per a períodes que hagin finalitzat, com a màxim, el 31 de desembre del 2009. De fet, l'únic requisit por optar a aquest complement és que el professorat que s'hi presenti hagi tingut accés a les seves categories, precisament, abans del 31 de desembre del 2009.

Abraçades solidàries per a La Marató de TV3

La Càtedra d'Accessibilitat de la UPC, ubicada al Campus de Vilanova i la Geltrú, ha aportat un total de 216 euros a l'última edició de La Marató de TV3. El passat 17 de desembre, els membres de la Càtedra van recórrer el Campus oferint abraçades a canvi d'una aportació econòmica voluntària per a aquest programa solidari de Televisió de Catalunya. La Marató d'aquest any estava dedicada a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides.

Nova subscripció de la UPC a SCOPUS

La Universitat Politècnica de Catalunya s'ha subscrit recentment a SCOPUS, la base de dades produïda per Elsevier que engloba la major col·lecció a nivell mundial de resums, índexs, actes de conferències, webs científiques i referències bibliogràfiques. SCOPUS disposa d'aquestes dades en el cas de més de 15.000 revistes amb peer-review de ciències, tecnologia, medicina i ciències socials.

Més informació a http://www.scopus.com/home.url

Darreres adquisicions arribades a la Biblioteca

Podeu trobar les últimes adquisicions de la biblioteca del Campus a http://bibliotecnica.upc.edu/VILANOVA/adquisicions

Sessió informativa de la USR sobre els ajuts per a la recerca

La Unitat de Suport a la Recerca del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú ha preparat una sessió de presentació per aquest dijous 13 de gener per donar a conèixer els detalls de l'última convocatòria d'ajuts del ministeri de Ciencia e Innovación del govern espanyol. La convocatòria, estipulada per l'any 2011, és per a la realització de projectes de recerca fonamental no orientada. L'acte serà a les 12h a la sala polivalent de l'edifici Neàpolis, i els interessats poden confirmar la seva assistència trucant a la Yolanda Collado al 67261.

Joan Majó parlarà de la societat digital a la segona conferència de l'ICE

El doctor Joan Majó, enginyer industrial per la UPC i exministre d'Indústria del govern expanyol, serà el ponent de la segona xerrada del primer cicle de conferències de l'ICE. Sota el títol de Viure la societat digital, Majó comentarà a grans trets els elements més característics de la societat de la informació, la societat de la comunicació i la societat del coneixement. La cita serà el dimecres 19 de desembre, a partir de les 17h, a l'auditori de l'edifici Vèrtex.

Més informació a http://gcice.upc.edu/fitxa_cursos.asp?id=52534

Escola tancada per les festes de Sant Antoni i Sant Tomàs

Després de les vacances de Nadal, l'Escola tornarà a estar tancada els propers dilluns 17 i divendres 28 de gener. Per una banda, el dia 17 perquè és Sant Antoni Abat, patró dels animals, i a Vilanova se celebra la festa dels Tres Tombs. Aquella setmana, l'e-Comunicats s'enviarà un dia més tard del previst, el dimarts 18. I per l'altra, el divendres 28 és Sant Tomàs d'Aquino, patró dels ensenyaments universitaris, amb la qual cosa es fa festa a tota la UPC.