núm. 137 - Setmana del 4 abril del 2011

El CTVG presenta els ajuts INNPACTO a l'ADEG

El Centre Tecnològic de Vilanova i la Geltrú, en col·laboració amb l'ADEG, farà una presentació per donar a conèixer la darrera convocatòria d'ajuts INNPACTO en un acte que es farà, aquest dijous 7 d'abril a partir de les 15'15h, a la mateixa seu de l'organització empresarial. La sessió, de caràcter tècnic, comptarà amb la presència de Rosalia Dorado, del Centre de Transferència Tecnològica de la UPC.

Les beques INNPACTO estan pensades per donar suport als projectes en cooperació entre organismes d’investigació (públics o privats) i les empreses per a la realització de projectes d’I+D+i orientats a productes, processos i serveis basats en la demanda del mercat. Entre altres coses, els ajuts pretenen focalitzar l'I+D+i, promoure la creació d’empreses innovadores, mobilitzar la inversió privada, generar llocs de treball i millorar la balança tecnològica de la societat.

Es tanca el cicle de conferències 4x2

Aquest dijous, dia 7 d'abril, es clou la tercera edició del cicle de conferències 4x2. L'última ponència d'aquest any anirà a càrrec de Juan Ignacio Barenys i Manuel Jiménez, responsables de l'empresa ESKPE Consulting-Odati, que parlaran sobre l'habilitat que han de tenir els enginyers per dirigir. La xerrada tindrà lloc de 12'30h a 14h a la Sala d'Actes de l'Escola.

Totes les conferències del 4x2 estan recollides a la videoteca d'UPC Commons. De moment, ja es poden consultar les tres anteriors ("Creació de videojocs en Windows Phone 7", "Com les noves tecnologies modifiquen l'organització del Metro de Barcelona" i L'enginyer, com a persona de fer feines) i d'aquí a poc s'hi afegirà aquesta última. Totes les gravacions han estat fetes pels membres de la Factoria de la Biblioteca.

Joan Vives, proper ponent del cicle de conferències de l'ICE

El primer cicle de conferències de l'ICE, dedicat a la tasca docent més enllà de la pedagogia, prossegueix amb el seu calendari de ponències. La següent, prevista per aquest dimecres 6 d'abril, tindrà com a protagonista l'advocat i periodista Joan Vives i Portell, que també és el president del Club Bàsquet Manresa. La xerrada, titulada Estratègies per a un discurs eficaç, es farà a les 17h a l'Auditori de l'edifici Vèrtex.

Fem un mos amb la Biblioteca

La Biblioteca de l'Escola ha fet una selecció de llibres de cuina que poden ser molt útils per aquelles persones que vulguin aprendre a cuinar, tastar noves receptes o innovar els seus plats. Si vols millorar la teva relació amb els fogons, no te'ls perdis. Que vagi de gust!

Enquesta virtual sobre el funcionament de la Biblioteca

La Biblioteca vol saber com millorar els serveis que ofereix  i, per això, ha organitzat una enquesta virtual adreçada a tota la comunitat universitària del Campus. L'objectiu és millorar el servei diari que presta a tots els seus usuaris.

L'enquesta pot trobar-se a https://e-enquestes.upc.edu/redirectNotes3/

Nova videoconferència d'art al Campus

El grup de recerca Anàlisi de Materials del Patrimoni Cultural, amb seu a l'Escola, ha organitzat una nova videoconferència pel proper divendres 8 d'abril. En aquesta ocasió, es tracta la retransmissió íntegra i en directe de la trobada tècnica Uso de resinas de bajo peso molecular como barnices, que se celebra al Museo Reina Sofía de Madrid.

La videoconferència es farà des de la Sala d'Actes de l'Escola, on també s'instal·larà un servei de traducció simultània de l'anglès al castellà. Els interessats en assistir-hi han d'enviar un correu electrònic abans del dijous 7 a l'adreça vernissos2011@gmail.com.

Activitat per potenciar els avantatges d'Internet entre les dones

El Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú va ser l'escenari, el dijous 31 de març, de la trobada Connecting on-line, organitzada per l'associació Dones en Xarxa. L’activitat consistia en realitzar una connexió a través d’una webcam i altres eines 2.0 entre dones de diferents municipis, per tal de mostrar com poden mantenir converses, relacionar-se i compartir coneixement en temps real a través d'Internet.

Connecting on-line s'adreçava, sobretot, a les dones que han estat participant als tallers de formació desenvolupats pel col•lectiu Dones en xarxa, però també a totes aquelles que vulguin aprendre a utilitzar altres eines 2.0. Els seus objectius són donar a conèixer altres aplicacions útils a través d'Internet con les videoconferències, incrementar la participació en xarxa de les dones que es comuniquin a través d’Internet i divulgar els avantatges de la utilització de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) en la vida quotidiana i professional.

El Dia Mundial de l'Activitat Física també se celebra a l'Escola

Sota el lema Junts per fer una vida activa i feliç, l'Escola també es fa ressò, el dimecres 6 d'abril, del Dia Mundial de l'Activitat Física. Per commemorar l'efemèride, totes les activitats de l'Univers d'aquella jornada seran gratuïtes, tant a Vilanova i la Geltrú com a Barcelona. En el cas del Campus, l'activitat gratuïta serà el ioga. La sessió es farà a la sala polivalent de la tercera planta, de 9'30h a 10'40h o de 15'30h a 16'40h.

Més informació a http://www.univers.upc.edu/esportisalut/DIAMUNDIAL