núm. 177 - Setmana del 5 de març del 2012

Constitució de la mesa d'educació ferroviària

Amb l’objectiu de fer de Vilanova i la Geltrú una ciutat capdavantera en la formació de l’àmbit ferroviari dijous 23 de febrer es va constituir la mesa d’educació ferroviària.

La constitució de la mesa va posar de manifest la voluntat que tenen tots les agents participants de fer valer la situació estratègica de Vilanova i la Geltrú, les infraestructures de què disposa, el seu passat històric lligat al desenvolupament del ferrocarril i el màster en sistemes ferroviaris i tracció elèctrica de recent impartició, per realitzar estudis de Cicle Formatiu de grau mitjà o superior relacionats amb aquest sector.

La mesa compta amb la participació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, el Museu del Ferrocarril, RENFE-Integria, Fundació catalana de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, l'Institut Lluch i Rafecas i la UPC.

Col·laboració entre la Càtedra d'accessibilitat i el Museu del Ferrocarril

La Càtedra d’Accessibilitat de la UPC i el Museu del Ferrocarril de Catalunya han establert un acord de col·laboració en què els estudiants de l’assignatura obligatòria Accessibilitat i Innovació dels estudis de Grau  proposaran millores a l'accessibilitat del Museu en els treballs finals de l'assignatura.

La presentació de l’assignatura, a l’inici del segon quadrimestre, ha inclòs una visita al Museu que es va realitzar divendres passat 2 de març. L’objectiu ha estat que els alumnes coneguessin l’espai i veiessin de primera mà les diferents propostes de treball que s’han definit conjuntament. A partir d’ara, els grups treballaran de forma autònoma com si en fossin usuaris.

Aquesta col·laboració permetrà que l'estudiantat pugui aplicar els coneixements en un escenari real i els hi facilitarà la comprensió dels continguts. Per una altra, el Museu pot iniciar-se en el camí de poder garantir l’accés a la cultura de totes les persones.

Oferta formativa de l'ICE

Ja està oberta la inscripció als tallers:

FORMACIÓ PER A LA DOCÈNCIA

- Estratègies per emetre la veu d'una manera eficient i sana (08/03/2012)
- Com introduir el dossier de l’estudiantat (ePortfolio) a la meva assignatura (13/03/2012)
- L'aprenentatge reflexiu com a metodologia per fomentar la motivació i creativitat de l'estudiantat (19/03/2012)

FORMACIÓ PER A LA DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
- La motivació i clima laboral en els grups acadèmics (7/3/2012)

FORMACIÓ PER A LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
-Prevenció de Riscos Laborals: Convenis Universitat-Empresa (7a edició) (12/3/2012)

Més informació i inscripcions a http://www.upc.edu/ice/lice-de-la-upc/secretaria-virtual/inscripcions-obertes

Ajuts, Subvencions i Premis de Recerca

A continuació podeu veure la relació de les últimes convocatòries publicades.

- XXXII Premios a los mejores PFC / Tesis doctorales de ingeneiros de telecomunicación- AEIT-COIT

- Ayudas a proyectos dirigidos a personas con discapacidad- 2012- Fundación ONCE

-"Premios Educaweb de Orientación Académica y Profesional"- Educaweb

Trobareu els detalls de les convocatòries a  WEB CTVG - Finançament

Jornada sobre els riscos ergonòmics

Des de la Subdirecció General de Seguretat i Salut Laboral de la Direcció General de Relacions Laborals i Quualitat en el Treball, s'organitza el proper 21 de març, al Centre de Seguretat i Salut Laboral de Barcelona, la jornada “Els riscos ergonòmics: situació actual a Catalunya i experiències pràctiques per al seu abordatge”.

La jornada va adreçada principalment als professionals de la prevenció i a la representació especialitzada dels treballadors, amb l’objectiu de compartir amb els diferents agents interessats en la millora de les condicions de treball pel que fa a l’ergonomia, informació i experiències en aquesta matèria.

Més informació i inscripcions a Jornada de riscos ergonòmics

Conferència 'Matemàtiques i art, una relació necessària'

La conferència tindrà lloc 6 de març a les 18 h a la Berger Gallery de Barcelona a càrrec de Joan Gómez. Més informació a  http://www.epsevg.upc.edu/noticies-epsevg/1/2320

Sessió de meditació

Divendres 9 de març a les 20h hi haurà la sessió de meditació mensual, gratuïta i oberta a tothom, a la sala polivalent. No cal fer inscripció prèvia.