núm. 286 - Setmana del 27 d'octubre 2014

Jornada de Portes Obertes Familiar- Fira de Novembre

La UPC de Vilanova, amb motiu de la Fira de Novembre, obre les seves portes el dia 5 a les 17:30h per a totes les famílies que vulguin conèixer de primera mà el nostre Campus.

La Fira se celebrarà els dies 7, 8 i 9 a Vilanova i la Geltrú, essent-ne la Jornada de Portes Obertes Familiar, una activitat prèvia.
Per venir i conèixer el nostre Campus, només cal inscriure's a aquesta jornada de portes obertes familiar a

Tothom hi és convidat!

Reunió del grup de treball de contaminació acústica marina de la comissió europea

El director del Laboratori d’Aplicacions Bioacústiques (LAB), Michel André, ha participat a la reunió d’experts en contaminació acústica marina que ha tingut lloc a Ljubljana, Eslovenia.

En aquesta trobada s’han reunit els integrants del Task Group Noise de la Comisión Europea que són també els responsables de la redacció de la regulació europea en el marco de la MSFD (Marine Strategy Framework Directive).

La Comissió Europea va decidir el 2010 que era necessària una orientació per ajudar els Estats membres a aplicar els indicadors elegits en la Decisió de la Comissió de 2010.
La reunió s'ha centrat en aclarir la finalitat, l'ús i la limitació dels indicadors i la metodologia a seguir ja que els organismes que estan exposats al so es poden veure afectats de manera adversa tant a curt termini (efecte agut ) com a llarg termini (efectes permanents o crònics).

Informacions DRAC (butlletí núm 13)

Aquest mes s'ha publicat un nou butlletí DRAC amb els següents punts d'interés:

- Visualitzador de DRAC: mostrar/ocultar les publicacions, projectes, etc. al CV i a FUTUR i ordenar-les segons el criteri propi;

- Normativa sobre Punts PAR i publicacions en accés obert;

- Com facilitar la recuperació dels articles de revista PER PART DE DRAC (canvis normatius respecte el darrer butlletí);

- Revisió del Catàleg de grups de recerca de la UPC: actualització d’acord amb la convocatòria SGR. Convocatòria de grups de recerca emergents.

Respecte la nova normativa subre Punts PAR i accés obert, per tal que els coautors d’un article de revista, les unitats acadèmiques i els grups de recerca rebin els punts PAR corresponents, els coautors hauran de dipositar, sempre que el titular dels drets d’explotació ho permeti, el postprint de la publicació en accés obert a UPCommons.

Aquest canvi s’aplicarà a les publicacions de l’any 2015 i per tant afectarà als punts PAR 2015, el càlcul dels quals està previst per a la primavera de l’any 2016.

Normativa sobre exàmens

Us recordem que en compliment de la normativa vigent, el PDI responsable de cada examen, durant el proper període d’avaluació parcial, deurà lliurar un exemplar de l’enunciat de l’examen a consergeria perquè sigui incorporat al dipòsit institucional.

Eleccions parcials al Claustre Universitari

Avui, 30 d'octubre hi ha eleccions parcials al Claustre Universitari. Podeu votar al vestíbul de l'EPSEVG fins les 18 hores sense interrupció.

S’han de renovar 15 membres del professorat doctor amb vinculació permanent (PDI-A); 1 del personal investigador en formació (PDI-B 2); 3 del professorat doctor no permanent (PDI-B3); 2 del professorat no doctor (PDI-B4), 1 del personal d’administració i serveis (PAS-F) i 39 membres de l’estudiantat.

El 10 de setembre es va fer pública la convocatòria d’eleccions parcials del Claustre Universitari per cobrir les 61 vacants que s’han produït el darrer any en el màxim òrgan de representació de la comunitat universitària.