núm. 288 - Setmana del 10 de novembre 2014

V Berenar Matemàtic

En motiu de la Setmana de la Ciència, la Societat d'Educació Matemàtica del Garraf (SEMG) ens convida al Berenar Matemàtic que tindrà lloc el 14 de novembre a les 18h al Foment Vilanoví (c/ Sta Madrona- Pça de les Cols de Vilanova i la Geltrú).

Els Berenars Matemàtics s’inspiren en l’experiència pedagògica de la SEMG, en la necessitat de millorar la visibilitat social de les Matemàtiques i la potenciació del jugar tot resolent enigmes matemàtics en família.

Cal fer inscripció prèvia a berenarsmatematics@gmail.com indicant BERENAR.
El màxim nombre d’assistents és 35.

L’investigador José Matas apareix a la llista dels científics més citats del món

Thomson Reuters ha inclòs al seu llistat anual de científics més important del món, al professor del departament d’electrònica i del grup de recerca SEPIC de  Vilanova  la Geltrú, José Matas, per la seva contribució a la recerca en el camp de l’enginyeria.

L'objectiu d'aquesta nova llista, que actualitza la que es va publicar el 2001 –amb dades referides a treballs publicats entre el 1981 i el 1999– és incloure-hi científics més joves que hagin publicat més recentment. El període estudiat és el que va del 2002 al 2012 i se centra en 21 disciplines.

Presentació del llibre: Corrent cap a l'impossible

Divendres 14 de novembre, a les 19h, a la Sala d'Actes de l'EPSEVG, tindrà lloc la presentació del llibre Corrent cap a l'impossible, d'Albert Jorquera.

Albert Jorquera és esportista i periodista i amb aquest llibre pretén respondre a dubtes relacionats amb el món de les curses de ultrafons, a més de parlar de la importància de la motivació, l'esforç, la constància i la superació personal.

Aquest acte està organitzat pel Club Esportiu Universitari del nostre Campus.

Un dia a la Uni

Aquest dijous dia 13, l’Escola Mare de Déu de la Mercè de St. Feliu de Lobregat passarà Un dia a la Uni, a la nostra Escola.

Un grup de 48 estudiants de 4t d’ESO passaran tot el matí al Campus: seran els Joves Enginyers i Enginyeres del nostre Campus. S'han preparat tallers, xerrades, visites als laboratoris, al bar...per tal de que puguin conèixer l’activitat que els estudiants universitaris viuen diàriament.

Convocatòria de beques "NOVA DOMUS", per a estades als EEUU i Canadà (Doctorat, post-doc o personal)

Us informem que s'ha obert la segona convocatòria de beques del projecte Erasmus Mundus “Nova Domus”, de beques de la UE, amb Estats Units i Canadà (consorci d’universitats europees i de Nord-Amèrica, en el qual la UPC és només associada al projecte; no en forma part directament).

En el marc de “Nova Domus” hi ha beques per marxar als EEUU o Canadà en els següents àmbits : ciències mèdiques, ciències naturals (inclou fotònica), i enginyeries. (Com la UPC és només institució associada, no hi ha oferta de places pròpies per venir).

El detall d'àmbits d'estudis i oferta estan en el web del projecte: http://novadomus.ub.edu/nova-domus

En concret:

- àmbits d'estudis: http://novadomus.ub.edu/scholarships-mobility-duration

- oferta de places: http://novadomus.ub.edu/academic-programs

En aquesta convocatòria Nova Domus, hi ha beques només per a estades, i no per a beques per a la realització de programes d'estudis complets. Les estades acadèmiques tindran lloc a partir de mitjans del 2015. Els possibles perfils d'estades són: Doctorat, post-doc i personal.

Els candidats europeus han de tenir nacionalitat d'un dels països de les universitats europees que participen al projecte.

Nota: Abans de la presentació, les possibles estades han d'estar validades i autoritzades per la unitat UPC a la que pertany l'interessat. (En el cas d'estades de Doctorat, pel responsable del programa de Doctorat de l'estudiant).
En la fase de priorització i selecció de candidats es demanarà als responsables corresponents que confirmin aquest fet.

El termini de presentació de sol·licituds és fins al 31 de gener de 2015.

Informació a través del web Nova Domus: http://novadomus.ub.edu/nova-domus

Sol·licitud : On-line, a través del web indicat.

Loteria 2014

Encara no tens la loteria de Nadal de l'Escola?

Recorda que està disponible a la Unitat d'Administració i Direcció fins el 12 de desembre, a 5 euros la participació.

Visita d'UPC Alumni

Aquest dijous, dia 13, rebrem la visita d'UPC Alumni, que ve a presentar als estudiants, els 10 Tips per accedir amb èxit al Mercat de Treball. La xerrada tindrà lloc a la AA201, a les 12.30h. Animeu als estudiants a participar en aquesta acció!

Fòrum InterRail 2014

Recordeu que aquest dijous 13 de novembre, a les 18.30h, tindrà lloc a la Sala d’Audiovisuals del Museu del Ferrocarril de Catalunya la conferència "El paper de la innovació a la indústria ferroviària espanyola", a càrrec de José Luis López Gómez.