núm. 312 - Setmana de l'1 de juny de 2015

Jornada Ferroviària

El proper 5 de juny, al nostre Campus, hi tindrà lloc la Jornada de Interacción Universitat-Empresa: Railway UPC.

L'organitza la UPC, en col·laboració amb la Fundación de Ferrocarriles Españoles i Railgrup, i pretén promoure l'interès en R+D+I de les empreses del sector ferroviari i dels grups de recerca.

Comptarem amb la participació de 22 grups de recerca de la UPC i 8 empreses.

Diccionari de Física

Recentment s'ha presentat el Diccionari de Física del TERMCAT.

Els coordinadors generals han estat dos professors de física (jubilats) de la nostra Escola: Amadeu Montoto i Agustí Poch. Entre els autors trobem professors de Física de la nostra universitat, de la UAB i de la UB.

L'accés és electrònic i gratuït.

Es tracta d'una eina imprescindible per escriure i redactar bé termes físics, amb uns 3500 termes i traduccions a 4 idiomes (català, castellà, anglès i francès) i definicions breus i concises.

Vols participar als tribunals EPS/IDPS?

Per tal de promoure la participació, col·laboració i seguiment dels projectes EPS /IDPS es a fa una crida a tot el professorat de l'escola, que ho desitgi i que tingui un bon nivell d'anglès (ja que tot el procediment es farà íntegrament en anglès), per tal de participar en la defensa d'algun dels projectes.

La "final defense", són els dies 15 i 16 de juny (el dia 15 les defenses seran a la sala s'actes de l'EPSEVG i el dia 16 a l'auditori de Neapolis).
Tot i que no es formi part de cap tribunal, es convida a tot el professorat que vulgui assistir a les presentacions dels projectes.
Pels que sou professors d'assignatures d'EPS/IDPS, creiem que la vostra col·laboració és molt enriquidora. També és una bona oportunitat pel professors de l'escola que vulguin conèixer l'EPS/IDPS.
Comptem també amb la participació de professorat estranger.

Aquí teniu el link amb els projectes:

Si esteu interessades/interessats, si us plau, envieu un correu a:
eps@upc.edu

Nova eina d’aplicatiu de viatges

Segons les directrius de contractació de viatges de la UPC enviades des de gerència, a partir de divendres dia 29 de maig, per totes les despeses de viatges relacionades amb els projectes vinculats a la Recerca, és obligatori utilitzar el nou aplicatiu de liquidació de viatges. Aquest aplicatiu permet fer un seguiment més acurat dels viatges que es realitzen i recollir tota la informació necessària per a les justificacions i auditories.

Us fem arribar el link on podeu accedir a l'aplicatiu https://www.ctt.upc.edu/recerca/index.php?action=logout

En els propers dies es farà una sessió informativa de l'eina en el campus de Vilanova. En cas de necessitar ajut addicional, us podeu adreçar a l'Helena Querol o la Mercè Cabané.

Manual

Concurs del servei de Cafeteria - Restaurant per al Campus

S'ha obert una nova convocatòria de concurs per al servei de Cafeteria-Restaurant per al Campus de Vilanova i la Geltrú.

Podeu trobar tota la informació en el "Perfil del contractant" de la pàgina web de la UPC (https://www.upc.edu/patrimoni).

XXIII CUIEET

Del 15 al 17 de juliol, es celebra a València el "XXIII Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas" (XXIII CUIEET).

Aquest nova edició del congrés, promogut per la Conferencia de Directores, serà organitzat per la Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño.

Límit per a la recepció de treballs: 8 de juny de 2015

Límit per a la comunicació de l'acceptació provisional de treballs: 12 de juny de 2015

Límit per a l'enviament definitiu de treballs revisats: 18 de juny de 2015

Límit inscripció preu reduït: 12 de juny de 2015

Límit inscripció participants: 3 de juliol de 2015

Ajuts a la mobilitat predoctoral pera la realizació d'estades breus en centres de I+D espanyols i estrangers 2015

En breu, el Ministeri publicarà la convocatòria d'ajuts a la mobilitat predoctoral per a la realització d'estades breus en centres d' I + D durant l'any 2016.

El termini de presentació de sol·licituds serà previsiblement durant el proper mes de juny.

Per tant, s'aconsella a tots els interessats que efectuen els contactes necessaris amb els potencials centres d' I + D receptors per tal de preparar les característiques de les estades breus que s'hauran de proposar pròximament.

En aquesta convocatòria, podran fer la seva sol·licitud d'estades breus dels centres d' I + D d'adscripció del personal predoctoral de les següents convocatòries del Ministeri d'Economia i Competitivitat:

• Ajuts per a contractes predoctorals per a la formació de doctors, dels anys 2013 i 2014.
• Ajuts per a la formació de personal investigador en el marc del Subprograma FPI, actives.

Per facilitar totes les gestions i la preparació de les propostes el Ministeri ha habilitat el model de memòria d'estada breu que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, a la seva pàgina web

Communication in the Disciplines

El proper 18 de juny, de 9.30 a 13.30h, tindrà lloc, a la AA207, el curs "Communication in the Disciplines", organitzat per l'ICE.

Impartit per la professora Constance Kampf (Universitat d'Aarhus, i anteriorment Universitat de Minnesota). L'objectiu del curs, de caire molt pràctic, és integrar la comunicació en l'enginyeria, especialment en el tema projectes, gestió de projectes, i similars.

Està adreçat no només a aquells que fan/vulguin fer docència en anglès, sinó a tot aquell PDI implicat en assignatures o projectes que impliquin comunicació (sigui en la llengua que sigui).

Enllaç a la inscripció: http://gcice.upc.edu/fitxa_cursos.asp?id=53545