núm. 399 - Setmana del 17 de juliol de 2017

L'equip de motor Vilanova Formula Team (VFT) presenta el seu monoplaça per a competir en dos circuits

L’equip de competició de Formula Student de l’EPSEVG, Vilanova Formula Team, va presentar al públic el seu monoplaça el passat dissabte 15 de juliol, a la Masia Cabanyes.

Amb aquest cotxe, concursaran amb universitats de tot el món a diferents competicions. La propera cita és la 13a edició del Formula SAE Italy & Formula Electric Italy que tindrà lloc del 19 al 23 de juliol a l’Autòdrom Riccardo Paletti a Parma
Durant l'acte, els assistents van poder visionar un vídeo que resumia el procés de construcció del cotxe.

Circuit

Sessió d'Acollida 2017 als estudiants de nou ingrès a l'EPSEVG el Curs 2017-18

Dimarts dia 18 de juliol a la Sala d'Actes de l'Escola, a les 12.00 h., ha tingut lloc la sessió d'Acollida i benvinguda als alumnes de nou ingrés, que cursaran els estudis de grau el curs 2017-18.

A l'acte hi han intervingut alumnes de la Delegació d'Estudiants, la Biblioteca i associacions del Campus i la Unitat de Suport Institucional i Relacions Externes (USIRE).

En aquesta sessió, es presenten els aspectes més rellevants de cara al proper curs: horaris, Atenea, els edificis del Campus (edifici principal, Aulari, Biblioteca, etc...)

Hi han participat 90 futurs estudiants de l'EPSEVG.

Dos estudiants del Grau de Disseny de l'EPSEVG creen una app per ajudar a aprendre

Dos estudiants del Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte de l'EPSEVG, redissenyen l’aplicació Easy Communicator (ECO).

Marta Vilallonga i Noelia Vélez, n'han fet d'aquesta tasca el seu Treball Final de Grau. Van conèixer ECO com a una eina en desenvolupament, que servia per ajudar a l’aprenentatge i la comunicació per a persones amb dificultats, a l’assignatura Accessibilitat Aplicada, i motivades per les possibilitats que aquesta oferia, van aprofundir en el funcionament de la mateixa com a app, partint de la premissa que l'usuari és el primer.

Han observat la interacció de l'usuari amb l’aplicació. Per això, han treballat en col·laboració amb centres que tracten problemes de comunicació, parla, aprenentatge i memòria. En aquest redisseny, han treballat de forma conjunta professionals, estudiants i investigadors, sota la direcció de la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC.

Dos estudiants graduats del Grau de Disseny de l'EPSEVG guanyen el premi Joan Roset Ventosa 2017

L’Alexandra Vila i el José Gutiérrez, graduats del Grau de Disseny, guanyen el premi que otorga el Col·legi d’Enginyers Tècnics i Industrials de Vilanova i la Geltrú (CETIVG).

Un accessori per a butaques odontològiques, per tal que els nens perdin la por, és la creació que els ha fet merèixer el premi. El professor Manel López Membrilla, es va emportar el premi de la direcció del projecte.

Reunió de presidents de Clubs UPC Alumni

El passat dimecres 12 juliol l'Escola EPSEVG va assistir a la 2a trobada anual dels Presidents dels Clubs UPC Alumni.

La reunió va ser iniciada pel President d’UPC Alumni , Sr Josep Maria Vilà, i la Vicepresidenta, Sra. Tània de los Santos, que van donar la benvinguda. Es  va procedir a la presentació dels assistents, Presidents de diferents clubs UPC Alumni  i representants. Al llarg de la reunió es va parlar de les línies d’actuació 2017-2018, també del Directori UPC Alumni i per acabar de les sinèrgies i col·laboracions entre Clubs Alumni. En el torn obert de paraules es va parlar d’aspectes dels Clubs que funcionen molt bé i d'altres que s'han de millorar. També de les activitats que s'han anat realitzant a les Escoles (visites a empreses, networkings, ...) gràcies als Presidents del Clubs i a les pròpies Escoles UPC .

Una molt bona nota, tot en un ambient d'Universitat molt distès i interessant.

Per part de l’EPSEVG passat l'estiu es procedirà al nomenament del nostre President del Club Vilanova Alumni.

Recordem:

- UPC Alumni: Espai que aixopluga els/les titulats/ades de la UPC per fomentar el lligam amb la Universitat i oferir recursos i serveis que facin créixer les experiències professionals dels mateixos, així com els seus coneixement. És un servei UPC representat per un President, Vicepresidenta i altres persones tècniques que funcionen amb una Junta Directiva i un Reglament i que està protegit per Empreses i Institucions.

- Club: Espai comandat per un grup petit Alumnis que representa la UPC Alumni d'un determinat Centre docent de la UPC.

- President del Club: Persona d'UPC Alumni ja en actiu professional triada pel Centre i que lidera el Club.

Presentació dels resultats de la 6ª enquesta d'inserció laboral a les Universitats Catalanes

Ja s'han publicat els resultats de la sisena edició de l'estudi d'Inserció Laboral dels titulats del sistema universitari català.

Per veure'ls, podeu accedir a la web de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).

Els serveis de la Biblioteca a la Sessió d'Acollida

El dia 18 de juliol, la Biblioteca participa a la Sessió d'Acollida per rebre als nous estudiants del curs 2017/18 i informar-los dels seus serveis.

Celebració de la Segona Junta d'Escola de l'EPSEVG de l'any 2017 (19-07-2017)

S'informa que la propera celebració de la segona reunió de la Junta d'Escola de l'EPSEVG de l'any 2017 serà el dimecres dia 19 de juliol de 2017.

Hora d'inici en primera convocatòria: 10.00 h.
Hora d'inici en segona convocatòria: 10.30 h.
Hora màxima prevista de finalització: 14.00 h.

Lloc: Sala d'Actes.