núm. 36 - Setmana del 5 de gener del 2009

Cursos d'Estiu 2009 del CUM (Campus Universitari de la Mediterrània)

Com cada any, es torna a posar en marxa el CUM (Campus Universitari de la Mediterrània), que neix amb la voluntat de constituir-se en centre de referència interdisciplinari a traves de la celebració d'uns cursos i altres activitats de caire socioeconomic i cultural, que combinin la ciència, la tecnologia i les humanitats, sempre des d'una dimensió mediterrània.

Per això, tothom que tingui interès en oferir algun curs o taller. En el document adjunt hi trobareu un formulari per a la proposta de curs, cal que l'ompliu i ens el feu arribar abans del dimarts 20 de gener a l'adreça següent: pilar.alemany@upc.edu

Fitxa activitats CUM 2009

Creat el primer sistema portàtil per mesurar el dany acústic en cetacis

El Laboratori d’Aplicacions Bioacústiques de la UPC, dirigit per l’investigador Michel André, ha desenvolupat el primer sistema portàtil del món per mesurar la sensibilitat auditiva dels cetacis.

Per a més informació consulteu:

12è CONCURS D'IDEES AMBIENTALS I SOSTENIBLES

Obrim el 12è Concurs d'Idees Ambientals i Sostenibles de la UPC sota el lema: Ciutats i pobles sostenibles:
Tens idees per canviar el món local?

La Universitat Politècnica de Catalunya cerca idees innovadores que ajudin a l’avenç de la sostenibilitat, i que siguin aplicables dins del nostre àmbit local, ja sigui a l’escola, a la universitat, al barri, al districte, o als pobles i ciutats.

El concurs premia projectes innovadors i aplicables per a la cerca de solucions a problemàtiques ambientals.
La convocatòria és oberta fins el 31/03/08.

“DIÀLEG entre Montserrat Comas i Mireia Rosich SOBRE LA FIGURA I OBRA DE VÍCTOR BALAGUER”

Dia: dimecres, 14 de gener de 2009
Lloc: Sala d’Actes de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú-UPC. Av. Víctor Balaguer, s/n. 08800 Vilanova i la Geltrú
Hora: a les 6 de la tarda