núm. 531 - Setmana del 28 de setembre de 2020

Visita del Rector de la UPC a l'EPSEVG amb motiu de l'inici del Curs Acadèmic 2020-21

El divendres dia 25 de setembre de 2020, el Rector de la UPC, Francesc Torres, i el Vicerector d’Avaluació i Qualitat, Santiago Silvestre, van fer una visita a l’EPSEVG, on acompanyats del Director del Centre, Frederic Vilà, van comprovar in situ totes les mesures de protecció i seguretat que s’han pres als edificis del Campus de Vilanova i la Geltrú en aquest inici del Curs Acadèmic 2020-21, d’acord amb el protocol d’actuació preventiu front a la pandèmia de la COVID-19.

Tanmateix es va fer una visita a algunes de les aules que s’han adaptat amb mitjans audiovisuals per a donar suport a la docència híbrida (docència en format presencial que a la vegada es pot seguir per videoconferència, per exemple amb l’eina Google Meet). El Rector va mostrar la seva satisfacció del treball que s’ha realitzat en el nostre Campus en quant a mesures de protecció i seguretat sanitària i d’adaptació d’aules per a docència híbrida, i ens va animar a seguir treballant en aquesta bona línia d’actuació.

Entrevista al Director de l'EPSEVG, amb motiu de l'inici del Curs 2020-21, emesa per Canal Blau TV el dia 25-09-2020

El dia 25 de setembre Canal Blau va emetre una notícia sobre l'inici de curs de la nostra Escola.

Informava del retorn a les aules dels prop de 1.400 estudiants que s'han matriculat dels nostres estudis de Grau i de Màster.

En el context de la notícia s'entrevistava al nostre Director, en Frederic Vilà, que es mostrava satisfet pel lleuger augment del nombre d'estudiants, tot i no ser aquest l'objectiu per aquest curs, que vindrà marcat per perfeccionar l'ensenyament basat en un sistema híbrid. Els estudiants de nou ingrés começaran les classes el dia 2 d'octubre de forma presencial, i els que ja cursaven els seus estudis anteriorment, combinen la presencialitat amb les classes en remot per videoconferència.

Frederic Vilà va valorar positivament el fet de que tot i que gran part dels nostres estudiants provenen de fora de Vilanova i la Geltrú, les dificultats de mobilitat que suposa la pandèmia actual, no hagin estat un obstacle per a l’Escola pel que fa al nombre de matriculacions.

Com a novetats del curs, Frederic Vilà, va destacar el material docent que s'ha elaborat per adaptar la docència a l'actual situació i l'augment de tecnologia a les aules, amb càmeres i projectors.

Enllaç a la notícia de Canal Blau.

L'EPSEVG es promociona al segon número de la nova revista 'Origen Garraf'

Al segon número de la nova revista “Origen Garraf” del setembre de 2020, editada per l'Agència de Desenvolupament NODE Garraf, s’ha publicat un article de promoció dels estudis de Grau i de Màster de l’EPSEVG.

Aquest article porta per títol: UPC VILANOVA, la Universitat d’Enginyeria al Gran Penedès, i el podeu llegir a les pàgines 28 i 29 de l’edició digital de la revista al següent enllaç. Des de la Sotsdirecció de Promoció de l’EPSEVG, es pretén col·laborar amb aquesta revista per tal de donar visibilitat a la feina i a les activitats que s’estan realitzant al nostre Campus.

Nou sistema de codis QR per garantir la traçabilitat en les aules de lliure accés

La setmana passada es va posar en funcionament a l’EPSEVG un sistema per tal de poder recollir informació sobre les persones que accedeixen a un espai determinat.

Aquest sistema, que funciona amb codi QR o bé des de la pàgina web, permetrà fer el seguiment de casos COVID positiu en el cas que les autoritats sanitàries requereixin informació dels contactes estrets d’aquest estudiant. A l’estudiant se li demana que s’identifiqui quan entri i surti de l’aula.

En aquests moments està instal·lat a les aules d’estudi de l’edifici A (VGA107 i VGA159) però properament s’estendrà a totes les aules que tinguin un horari de lliure accés.

Escrit aules amb codi QR (accés lliure)

Actuació per adequar la zona ajardinada exterior de l'edifici VGA de l'EPSEVG

Aquesta setmana han començat els treballs de neteja i adequació del Jardí Exterior de l’EPSEVG. L’actuació estava planificada per abans del confinament, però es va haver de posposar per la situació sanitària del país.

En primer lloc es trauran les plantes actuals i es farà neteja dels espais. Seguidament es farà una actuació de reparació a les parets de l’edifici i finalment, es plantaran noves espècies tal i com es mostra a la segona fotografia.

Un futur ple d'enginy - Guia d'acollida a la Biblioteca

La biblioteca dóna la benvinguda al nou curs acadèmic 2020-21 amb aquesta guia d'acollida

Sessió d'Acollida dels nous estudiants de Grau de l'EPSEVG del Curs Acadèmic 2020-21

El dia 1 d'octubre de 2020 a les 12.30 h. tindrà lloc la Sessió d'Acollida adreçada als 300 estudiants de Grau de nou ingrés del Curs Acadèmic 2020-21.

Excepcionalment, donada la situació epidemiològica, la plataforma virtual Google Meet substituirà a la trobada presencial a la Sala d'Actes. La durada de la sessió serà d'una hora i mitja aproximadament.