núm. 541 - Setmana del 14 de desembre de 2020

Acte de la presa de possessió de la professora Marisa Zaragozá com a Directora de l'EPSEVG

El proper dimecres, dia 16 de desembre de 2020, a les 13.30 h. a la Sala d'Actes de l'Escola es farà l'acte de la presa de possessió de la professora Marisa Zaragozá Monroig com a Directora de l'EPSEVG.

L’acte comptarà amb la presència del Rector de la UPC, Francesc Torres, la Secretària General de la UPC, Margarida Espona, l’Alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Olga Arnau, i el Director sortint, Frederic Vilà.
Degut a la situació sanitària actual, l’assistència a l’acte en format presencial estarà restringida, per la qual cosa també es retransmetrà en streaming a través del Canal Youtube de l'EPSEVG i el podreu seguir a través del següent enllaç.

En el marc dels actes del 50è Aniversari de la UPC, a l'EPSEVG es va fer una BetaMapathon d'Inclusió el dia 3 de desembre de 2020

El dijous dia 3 de desembre es va realitzar la geolocalització de punts amb mancances d'accessibilitat pel barri de Mar de Vilanova i la Geltrú.

L'activitat va comptar amb el suport de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, l'equip d'Igualtat de l'EPSEVG, la Biblioteca de l'EPSEVG i estudiants de l'assignatura "Enginyeria de la usabilitat i l'accessibilitat" del Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte que coordina la professora Marta Díaz.

L'empresa BROSE ha fet donació a l'EPSEVG de material informàtic per a la docència

L’empresa BROSE SA, ubicada a Sta. Margarida i Els Monjos (Barcelona), ha realitzat la donació de divers material d’electrònica de xarxa a l’EPSEVG.

Aquesta donació de material s’ha anat realitzant des de l’any 2017, gràcies als contactes realitzats pels professors del departament d’ENTEL de l’EPSEVG. Rafael Vidal i Daniel Guasch amb en David Sanahuja (ex-estudiant de l’EPSEVG - Titulat en Enginyeria Tècnica de Telecomunicacions.), és part del Departament d'IT de BROSE SA. Això ha possibilitat tenir a l’EPSEVG material molt interessant per la realització de pràctiques als laboratoris i per instal·lar més equips per la WIFI del Campus (aquest projecte s’està realitzant en aquests moments).

En concret ha fet donació del següent material:

• Un router ADSL model 1921.

• Dos commutadors 3560G.

• Dos commutadors 3750G.

• Un commutador C3750X.

• Dos firewalls ASA 5510.

• 23 punts d’accés wifi model AIR-CAP3502I-E-K9.

Des de l’EPSEVG, agraïm moltíssim aquesta donació de material per part de l’empresa BROSE SA. Una donació que reforça les pràctiques docents del nostre campus amb equipament de qualitat.

'HA ESTAT UN PLAER !!!!'

Aquest és el nostre darrer e-comunicats. L’esforç per tirar-ho endavant setmana rere setmana ha estat important i cal ara agrair el treball de tots els qui ho heu fet possible, tant aportant notícies com elaborant-les per la seva publicació.

Dimecres, dia 16 de desembre, pren possessió el nou equip directiu de l’EPSEVG. Com equip directiu sortint volem agrair el suport rebut en aquests anys, desitjar el millor al nou equip i posar-nos a la seva disposició pel que faci falta.

Cordialment,
L’equip directiu sortint.

Nou servei de préstec a domicili

Si tens problemes de mobilitat derivats de la COVID-19 i necessites llibres de les biblioteques de la UPC per llegir i estudiar, te'ls portem a casa.

Aquest servei és excepcional i s'adreça només a usuaris que, degut a la COVID-19, estan confinats (per malaltia, per contacte o per confinament perimetral). El Servei estarà en funcionament mentre duri la pandèmia i les condicions sanitàries de confinament o reducció de la mobilitat.

Acte virtual a l'EPSEVG amb motiu del 50è Aniversari de la UPC: 'Ciència en temps de pandèmia. Conversa amb Clara Prats'

El dia 15 de desembre de 19.00 h. a 20.30 h. tindrà lloc la tertúlia en format virtual: "Ciència en temps de pandèmia. Conversa amb Clara Prats".

El Foment Vilanoví organitza el primer Tribuna en format telemàtic amb la col.laboració de l'EPSEVG. El Tribuna Vilanova es va crear en col·laboració amb el Diari de Vilanova amb l'objectiu de ser un espai on dialogar amb persones d’interès rellevant a Vilanova i la Geltrú i Catalunya de diferents àmbits d’activitat: social, jurídic, cívic, artístic, literar, entre d'altres.

En aquesta ocasió ens acompanyarà la Dra. Clara Prats, professora agregada de la UPC. Investigadora del grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos de la UPC, i responsable de models computacionals al Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge de l’Institut de Recerca en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP). La seva línia de recerca se centra en l’ús de la modelització computacional per a l’estudi de malalties infeccioses, principalment la tuberculosi, però també la malària, la malaltia del Chagas i, els últims mesos, la COVID-19.

Podeu assistir a la xerrada mitjançant l'enllaç.

Aquest esdeveniment està inclòs a l'agenda del 50è aniversari de la UPC.

Convocatòria 2020 FECYT per al foment de la cultura científica, tecnològica i de la innovació

Ja estan publicades les bases de la convocatòria, que co-finançarà (fins a un 60%) propostes emmarcades en les següents línies d'actuació:

1. Cultura científica, tecnològica i de la innovació.
2. Educació i vocacions científiques.
3. Ciència ciutadana
4. Xarxes de comunicació i divulgació de la ciència i innovació.
5 Foment del pensament crític.

Termini: de l'11 de desembre (11h) fins el 26 de gener 2021 (13h). Termini intern: 21 de gener.