núm. 62 - Setmana del 20 de juliol del 2009

UPCommons entre els 5 respositoris institucionals més importants del món

UPCommons, el dipòsit institucional de la Universitat Politècnica de Catalunya, ja està entre els 5 repositoris institucionals més importants del món del rànquing Webometrics .

A banda de garantir una molt alta visibilitat de la producció científica, UPCommons assegura la preservació de les contribucions en articles, congressos, etc. A hores d’ara ja són més de 18.000 els documents allotjats en aquest dipòsit!

El rànquing Webometrics mesura la visibilitat e impacte dels repositoris científics d’arreu del món i és una iniciativa del Laboratorio de Cibermetría del CSIC. Aquest Laboratori es dedica a l’anàlisi quantitatiu d’Internet i els continguts de la Xarxa relacionats amb el procés de generació i comunicació científica. Enguany, el portal UPCommons ocupa la 4a plaça d'aquest rànquing.

Nova Cap de Secció

La professora Elisabet Arnó Macià ha estat nomenada Cap de Secció del departament de Projectes d'Enginyeria de l'EPSEVG.

Cursos del CUM

A partir del dilluns, 20 fins divendres, 24 de juliol, a l’Aula A-21, a partir de les 9.00h. s’inicia el curs: “INTERVENCIÓ AMB NENS I NENES AMB TRANSTORNS DE CONDUCTA”, que pretén oferir informació contrastada sobre els problemes de conducta a la infància amb l’objectiu de donar eines i estratègies als professionals en contacte amb la infància.

Per obtenir més informació podeu visitar el web: www.campusmed.net/

Presentació de l'Informe Nanotecnologia: què és i cóm ens afectarà?

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)  convida a assistir l'acte de presentació de l'informe Nanotecnologia: què és i com ens afectarà? ,publicat per l'FCRI i que tindrà lloc el proper divendres 24 de juliol, a les 9.30 hores, a l'Auditori de l'FCRI (Pg. de Lluís Companys, 23, 08010 Barcelona).

L'acte comptarà amb la participació de Judit Castellà, directora de Programes de l'FCRI, i de Boaz Kogon, investigador de l’ Institut Català de Nanotecnologia (ICN) i autor de l'informe.

Es lliurarà un exemplar de l'informe a cada assistent i més endavant es farà arribar a les institucions així com a les persones que ho sol•licitin. També està disponible en format .pdf a www.fcri.cat.

Us preguem que confirmeu l'assistència al tel. 932687719 o mitjançant correu electrònic a: secretaria@fcri.cat