Presentació de l'OBSEA, el primer laboratori submarí cablejat a l'estat espanyol

L'Observatori Submarí Expansible (OBSEA) és un projecte de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Es tracta d'un observatori pioner a l'estat perque s'alimenta a través de cable i per tant elimina la dependència de les bateries, permetent la presa de llargues sèries de dades,  fet que facilitarà l'estudi del fons marí. Es troba instal·lat a 20m de profunditat i a 3 milles de la costa de Vilanova i la Geltrú, des d'on registra processos submarins en temps real.

Dilluns 13 de juliol a les 11h a la Sala d'Actes tindrà lloc la presentació oficial de l'observatori. L'acte el presidirà el sr. Francesc Xavier GIL, vicerector de Recerca i Innovació de la UPC. També hi assistirà el sr. Valentí Guasch, vicegerent de recerca de la UPC,  la Sra. Montserrat Torné, Directora General de Cooperació Internacional i relacions institucionals del Ministeri de Ciencia e Innovación, el Sr. Juan J. de Damborenea, Vicepresident adjunt d'Àreas Científico Tècniques del CSIC i els investigadors Juan José Dañobeitia, director de Unitat de Tecnologia Marina i el sr. Antoni Mànuel, director del SARTI.  L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú estarà representat per la SRa. Iolanda Sánchez, primera tinent d'Alcalde de la ciutat.