La marginació de la dona als premis Nobel, denunciada en una exposició

L'exposició Les dones i els Nobels, centrada en la presència i sobretot les absències que ha patit el sector femení en aquests guardons d'àmbit mundial, estarà instal·lada al vestíbul de l'Escola des del dimarts 26 d'abril fins el dilluns 9 de maig. La inauguració oficial de la mostra, que es farà el dijous 28 d'abril a la Sala de Juntes, també inclourà una conferència sobre el tema a càrrec de Susanna Tavera i Garcia, directora de l'Institut Interuniversitari d'Estudis de Dones i Gènere.

Els premis Nobel es van lliurar per primera vegada l’any 1901 i, des d'aleshores, s’han convertit en els guardons amb més prestigi de la història contemporània, fins al punt de ser el mirall de la producció cultural i científica internacional, on predominen els valors tradicionals del món occidental i la seva visió de la realitat. Però, tot i la contribució històrica de les dones en els diferents camps de la societat, dels 749 guardons atorgats fins ara, només 34 han estat concedits al gènere femení.