El grup SARTI dóna a conèixer a estudiants de primària i secundària d’escoles d’arreu de Catalunya les seves investigacions punteres

El grup SARTI dóna a conéixer les seves investigacions punteres com un mitjà per potenciar l’estima i la protecció del mar a nenes i nens de primària i secundària d’escoles d’arreu de Catalunya.

El grup SARTI (Sistemes d’Adquisició Remota i Tractament de la Informació) al llarg de l’any dedica una mica del seu valuós temps per a formar a nenes i nens en uns tallers sobre la vida marina molt interessants i variats.
A les 10.00 h. matí, els nenes i nenes de les escoles són rebuts per alguns enginyers-investigadors de SARTI i comencen amb una xerrada inicial sobre què fan, com ho fan i perquè ho fan. Després fan un tutorial destinat a capturar imatges del mar i classificar les espècies marines. Finalment es fa una visita a les instal·lacions que tenen tant al Centre Tecnològic com a Neàpolis amb l’objectiu d’explicar els dispositius que fabriquen per poder adquirir moltes dades de la vida del mar, que després envien a científics d’arreu del món perquè puguin continuar amb les seves investigacions...
El passat més d’abril i els dies, 9 i 10 de maig, el grup SARTI va deixar bocabadats i entusiasmats a vora 150 escolars de diferents edats. Aquests estudiants que ja des de les seves escoles treballen temes relacionats amb el mar, després de la seva visita per l’escola, s’adonen que han aprés molt més de la mà dels nostres investigadors i de les respostes als seus dubtes.
Aquesta tasca de formació que fan el grup SARTI de manera tan acollidora i positiva sobre l’estudi del mar, de ben segur ha de revertir en un futur esperançador per l’interès de molta joventut a continuar la tasca de millorar la vida marina.
Només ens queda felicitar i donar les gràcies a aquestes persones enginyeres que fan activitats investigadores tan interessants i de tanta qualitat, i a més, els hi agrada difondre-ho entre els més joves.