Celebraciķ a l'EPSEVG de la Diada Castellera de la Colla dels Llunātics

El dijous passat 17 de maig, la colla castellera Llunàtics de la UPC Vilanova va celebrar la seva diada de primavera 2018 al jardí de l’EPSEVG.

Les colles convidades eren els Grillats del Campus Baix Llobregat (Castelldefels), els Marracos de la Universitat de Lleida i els Pataquers de la Universitat Rovira i Virgili.

A les 17.00 h., els pilars d’entrada de les quatre colles universitàries donaven inici a la diada. En primera ronda, vam observar castells de 5 per part de totes colles. Llunàtics va descarregar el 4d5 amb agulla, un castell que aquest tram encara no havia pogut dur a plaça ja que l’agulla implica més gent, tant al tronc com a la pinya.

En segona ronda, va haver-hi un petit ensurt de Marracos, que no va poder carregar un 4d5 net i va reintentar-ho fent una espècie de 5d4 net amb una sola acotxadora i enxaneta.

I en aquesta mateixa ronda, Llunàtics va portar a plaça l’esperat 3d6. L’únic castell de 6 d’aquest tram, degut a la quantitat de gent que implica aquesta construcció, i degut també a la quantitat de gent nova de què disposa la colla actualment. Però el 3d6 va ser carregat i descarregat amb absoluta seguretat. Moltes estrenes a tronc i a pinya van demostrar que els Llunàtics han estat treballant durament aquest castell, difícil i llarg, i que van poder suportar amb total confiança.

Cal recordar que els castells universitaris impliquen la dificultat que la canalla (dosos, acotxador/a i enxaneta) són adults en comptes de nens, i això implica més pes i més volum.

En 3a ronda, els castells de 5 tornaven a ser el punt en comú entre colles. Llunàtics va portar el primer 5d5 del tram. Un castell que implica molta gent a tronc i que només pot portar-se a la diada local, pel volum de gent necessària.

En els pilars de sortida, les quatre formacions van realitzar pilars de 4 simultàniament.

A continuació, tothom va sopar al pati de l’EPSEVG i després, es va fer una festa al més pur estil universitari. Els jocs i l’animació de la colla local van omplir les hores prèvies a la festa abans de desplaçar-se cap a la zona del port i la platja, on es va posar punt final a un dia intens, inoblidable i, sobretot, de color blau mecànic.