Conferčncia: Estudiar + treballar i no morir en l'intent

Tenim la gran sort de que podem entrar a un mercat que a Espanya està força ben pagat, però a països estrangers el sou és encara més elevat.

Llavors, perquè conformar-se amb un sou d'aquí podent tenir un d'allà?. Ser freelance permet tenir clients d'arreu del món i fer-ho sense haver-se de desplaçar. A part del sou, ser freelance també permet poder estudiar i treballar sense la pressió d'anar cada dia, unes hores estipulades, a una oficina, ja que com a freelance hauries de tenir la llibertat de poder-ho fer des d'on es vulgui.
Estudiar i treballar exigeix una molt bona organització del temps, prioritzant quines feines o tasques són les més importants en un moment donat, assolint així l'objectiu necessari en cada moment.
Començar com a freelance requereix temps i confiança per part dels clients, per això és molt important transmetre que et vegin com la millor opció possible encara que siguis un estudiant. Aconseguir-ho no és una tasca fàcil, però cal ser sincer en tot moment amb la feina que s'està realitzant i cal garantir que s'obtindran els resultats esperats.
Per aconseguir clients, hi ha moltes xarxes socials com Linkedin, Malt... però també hi ha conferències, xerrades, esdeveniments, que són una oportunitat per a crear-se una xarxa de contactes. D'altra banda és important anar a totes les entrevistes que sigui possible, ja que d'aquesta manera quan arribi l'entrevista de feina esperada, es podrà afrontar i passar-la sense problemes.

En Joan Molinas, ponent de la conferència, actualment estudia el Grau en Enginyeria Informàtica a l'EPSEVG i a la vegada treballa de freelance com a programador d'aplicacions IOS des de fa tres anys. A la conferència hi van assistir 20 persones, fonamentalment estudiants i algun PDI.