Visita de l'estudiantat del Grau en Cičncies i Tecnologies del Mar a l'EPSEVG

El passat dimecres, 17 d'octubre, un grup d'estudiants del Grau en Ciències i Tecnologies del Mar (CiTM) va visitar el nostre Campus.

Aquest alumnat ha inaugurat aquest grau el passat setembre a l'Escola ETSECCPB (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona).

L'objectiu de la visita de l’alumnat a la nostra Escola ha estat que, ara que estan estudiant el primer curs d'aquest nou grau, puguin conèixer el campus que els acollirà si decideixin venir a estudiar el quart curs del grau, amb la Menció Tecnologies Marines, a l'Escola de Vilanova (EPSEVG). L'estudiantat que prefereixi la Menció Ciències i Enginyeria del Mar, una especialització més científica i no tan tecnològica, cursarà el quart curs a l'Escola de Camins.

En Joaquin del Rio, que és un dels professors de l'EPSEVG que ha col·laborat en el desenvolupament del nou grau, va ser l'encarregat de mostrar i entusiasmar a l'estudiantat de primer curs amb les explicacions sobre la recerca que porta a terme amb el grup SARTI. Els va explicar l'objectiu de la plataforma Obsea que es cuida d'emmagatzemar i interpretar nombroses dades del fons marí a partir dels dispositius tecnològics que han anat construint... Una interessant recerca que sens dubte repercutirà en l'estat del mar d'aquí a uns quants anys i que permetrà posar mesures perquè puguem millorar-lo. Aquest nou grau formarà professionals que amb els coneixements que rebran podran ajudar a l'evolució positiva del mar en un futur no llunyà.

La visita va començar al Centre Tecnològic (CTVG), va continuar a l’edifici de Neapolis i va finalitzar als laboratoris i classes de l'edifici VGA de l’EPSEVG.