Libraries and universities inspiring tour

La setmana passada la Maria Hortènsia Álvarez ha pogut visitar diferents universitats angleses gràcies a un ajut Erasmus per a personal d'administració i serveis.

L'objectiu d'aquesta estada era detectar bones pràctiques i innovacions per aplicar a la nostra biblioteca i a la UPC.

L'interès s'ha centrat principalment en visitar i conèixer espais bibliotecaris moderns inspirats en el model de “Learning commons” on es desenvolupen serveis transversals dirigits a reforçar l’experiència d'aprenentatge dels estudiants universitaris.

Aquesta biblioteca, inaugurada fa dos anys i construïda amb un cost de £ 60m, es va anunciar com la nova generació de biblioteques a l'educació superior del Regne Unit perquè ofereix als seus usuaris una "experiència transformadora".

L'obertura de l'edifici The Diamond el setembre 2015 ofereix oportunitats per a la revisió dels serveis tradicionals de la Biblioteca: evolucionar cap a nous models, observar com els aquests espais contribueixen a l’èxit dels estudiants, com utilitzen la informació i com els estudiants es comuniquen entre ells de moltes maneres i amb molts dispositius. The Diamond mostra les últimes novetats en l'evolució dels espais d'aprenentatge formal i informal amb serveis oferts per la biblioteca, serveis d’informació institucionals i serveis informàtics.

La biblioteca pública de la ciutat, inaugurada el 2013, es troba al centre de la ciutat en un edifici monumental i és considerat un projecte insígnia per a la reurbanització de la ciutat. Ha estat qualificada com la biblioteca pública més gran del Regne Unit.

També ha atès el programa proposat per la Newman University amb un plantejament de treball obert definit amb tot els participants provinents d'Itàlia, Polònia, Hongria, República Txeca, Alemanya, Espanya, Portugal i Anglaterra. S'han treballat diferents workshops per visualitzar com ha d’evolucionar la universitat del futur.